Avatar billede himself13 Nybegynder
14. februar 2005 - 21:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skjul/vis layer ved hjælp af JavaScript! Part 2!

Jeg ønsker en funktion lignende denne:

http://www.eksperten.dk/spm/590913

Forskellen er blot at denne gang skal ændringen ske ved brug af "radio"!

    <tr>
      <td><p class="text"><b>Ønskes fællestransport:&nbsp;</b></p></td>
      <td><p class="text"><input name="faelles_trans" type="radio" value="1" > Ja - <input name="faelles_trans" type="radio" value="0" checked> Nej</p></td>
    </tr>

Hvis "Ja" markeres skal der komme en "tr" til syne nedenunder, som i det andet spørgsmål!
Avatar billede roenving Novice
14. februar 2005 - 21:55 #1
<script type="text/javascript">
function visTr(id,show){
  document.getElementById(id).style.display = (show==1)?"block":"none";
}
</script>

    <tr>
      <td><p class="text"><b>Ønskes fællestransport:&nbsp;</b></p></td>
      <td><p class="text"><input name="faelles_trans" type="radio" value="1" onclick="visTr('transportTr',1)"> Ja - <input name="faelles_trans" type="radio" value="0" checked onclick="visTr('transportTr',0)"> Nej</p></td>
    </tr>
    <tr id="transportTr">
      ...

-- og jeg har vist allerede fået mere end rigeligt !-)
Avatar billede himself13 Nybegynder
14. februar 2005 - 22:16 #2
Jamen, okay så!

->> jeg er bare glad, for din hurtige og effektive hjælp! Kost' det hva' det vil'!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. februar 2005 - 22:45 #3
hmm.. kun man ikke bruge "this.value"?:

Eksempel: onclick="visTr('transportTr',this.value)"

Så kunne man nemt kopiere radiobuttons, eller skifte deres value..
Avatar billede roenving Novice
14. februar 2005 - 22:49 #4
-- den overvejede jeg også, men det syntes mig så nemt, når det var en toggle-ting, at jeg ikke gjorde det !-)