Avatar billede odysseus Nybegynder
14. februar 2005 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router til 100 brugere?

Jeg skal bruge en tcp/ip router til 100 brugere. Der skal være et godt admin interface, hvor jeg kan styre portforwarding, dhcp-sserver instillinger (det skal den nok også køre i perioder) o.l. Fra start skal den kører en 8Mbps forbindelse, men den skal gerne kunne køre 50 eller 100 Mbps. Sidstnævnte afhænger selvfølgelig af prisen. Jeg har svært ved at finde noget i denne klasse.

Hvad vil I anbefale mig?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. februar 2005 - 19:40 #1
Jeg vil sige en Cisco.

Cisco laver professionelt udstyr, der faktisk bruges over alt på nettet. De koster lidt mere end andre routere og kræver viden at administrere, men du kan alt med dem og få meget extra funktionalitet hvis du har brug for det.

Det skal dog siges at Cisco's routere ikke er så lette at konfigurere

Alternativt ville jeg kikke på en Linksys, der faktisk er "Cisco inside" der eret fornuftigt web interface men du kan ikke helt så meget som på en rigtig cisco.

Se f.eks. linksys AG 041
Avatar billede jemmer Nybegynder
14. februar 2005 - 21:18 #2
Hvad er det for noget pjat...

Linksys er der ikke "Cisco inside"... Linksys har aldrig haft noget med cisco at gøre andet end Cisco ejer linksys.. Hvis der var Cisco inside var der nok også IOS inside.. ;)

http://www.netgear.com/products/details/FVS338.php set til 1599 på nettet

Den har 100Mbit Wan interface som du ønsker.. Det er jo rart med udvidelses mulighed.

Jeg skal huske at gøre opmærksom på at jeg er lidt farvet med hensyn til Netgear produkter. Dog har jeg ikke provision af salget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. februar 2005 - 21:49 #3
Det er skam ikke pjat, når du åbner for web administrationen af linksys router, så er det Ciscos logo du møder. Selvfølgelig er det ikke et fuldt Cisco IOS du møder, men Cisco sætter ikke deres logo på ting de ikke har haft indflydelse på, Jeg mener derfor godt at du kan sige "Cisco inside"
Avatar billede jemmer Nybegynder
16. februar 2005 - 23:23 #4
He he--

CISCO ejer jo linksys. Men det er "falsk" reklame at sige at der es cisco i. Tro mig ikke forkert, bare på grund af at jeg arbejder for Netgear gør ikke at jeg ikke kan lide Cisco. Jeg sværger stadig til cisco når man skal i net over 1000 noder.