Avatar billede 1234567891 Nybegynder
23. marts 2001 - 17:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fjerne kode

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig med at fjerne den kode i nedestående kode som gør at man skal bruge kreditkort ?

******************************************<!-- #include file=\"db.asp\" -->
<!-- #include file=\"functions.asp\" -->
<%
\'===================================================
\'a.shopKart 2.0
\'(c) 1999-2000 Katrien Dermaut De Graeve - URLogy
\'last updated: 7-Nov-2000
\'===================================================

Response.Buffer = true
For Each key in Request.Form
    strname = key
    strvalue = Request.Form(key)
    Session(strname) = strvalue
Next

Dim arrCart, scartItem
    arrCart = Session(\"MyCart\")
    scartItem = Session(\"cartItem\")
    if scartItem = 0 then
        Response.Redirect \"error.asp?msg=\" & Server.URLEncode (\"Or your session has expired, or you tried to re-submit the form.\")
    end if

If Request.Form(\"cardno\") = \"\" OR len(Request.Form(\"cardno\")) <=12 Then
    Response.Redirect \"checkout.asp?msg=\" & Server.URLEncode (\"Please fill in a correct credit card number.\")
Elseif Request.Form(\"cardname\") = \"\" OR len(Request.Form(\"cardname\")) <=6 Then
    Response.Redirect \"checkout.asp?msg=\" & Server.URLEncode (\"Please fill in a correct credit card name.\")
Else

strTotal = Cstr(Request.Form(\"ordertotal\"))
intTotal = Replace(strTotal,\",\",\".\")

    imonth = Request.Form(\"expMonth\")
    iyear = Request.Form(\"expYear\")
    \'use one of the following date formats: mm/dd/yyyy OR dd/mm/yyyy
    \'if your server\'s settings are dd/mm/yyyy, please put a single quote in front of next line
    expDate = imonth & \"/\" & \"28\" & \"/\" & iyear
    \'and remove single quote on next line:
    \'expDate = \"28\" & \"/\" & imonth  & \"/\" & iyear

    \'On error resume next
    sqlAdd = \"INSERT INTO orders(ocustomerid,odate,orderamount,ocardtype,ocardno,\"
    sqlAdd = sqlAdd & \"ocardname,ocardexpires,ocardaddress\"
    If Not Request.Form(\"shipaddress\")=\"\" then
        sqlAdd = sqlAdd & \",oshipaddress,oshiptown,oshipzip,oshipstate,oshipcountry\"
    End If
    sqlAdd = sqlAdd & \") VALUES(\"
    sqlAdd = sqlAdd & Session(\"customerid\") & \",#\" & Date & \"#,\" & intTotal
    sqlAdd = sqlAdd & \",\'\" & Request.Form(\"paymentm\") & \"\',\'\" & Request.Form(\"cardno\") & \"\'\"
    sqlAdd = sqlAdd & \",\'\" & TwoSingleQ(Request.Form(\"cardname\")) & \"\',#\" & expDate & \"#\"
    sqlAdd = sqlAdd & \",\'\" & TwoSingleQ(Request.Form(\"cardaddress\")) & \" \'\"
    If Not Request.Form(\"shipaddress\")=\"\" then
        sqlAdd = sqlAdd & \",\'\" & TwoSingleQ(Request.Form(\"shipaddress\")) & \"\'\"
        sqlAdd = sqlAdd & \",\'\" & TwoSingleQ(Request.Form(\"shiptown\")) & \" \'\"
        sqlAdd = sqlAdd & \",\'\" & Request.Form(\"shipzip\") & \" \'\"
        sqlAdd = sqlAdd & \",\'\" & Request.Form(\"shipstate\") & \" \'\"
        sqlAdd = sqlAdd & \",\'\" & Request.Form(\"shipcountry\") & \" \'\"
    End If
    sqlAdd = sqlAdd & \")\"

    call openConn()
    dbc.execute sqlAdd, intAffected

    if dbc.Errors.count > 0 then
        call closeConn()
        Response.Redirect \"error.asp?msg=\" & server.URLEncode(\"Error occurred sending info to Database. Please contact us.\")
    elseif intAffected = 1 then
        Dim oid, sqlo
        sqlo = \"SELECT max(orderID) FROM orders\"
        Set rso = dbc.Execute(sqlo)
        oid = Cint(rso(0))
        rso.Close

        If oid < 1 Then
            call closeConn()
            Response.Redirect \"error.asp?msg=\" & Server.URLEncode (\"Error: No order id.\")
        Else
            \'insert order items into oitems table
            For i = 1 To scartItem
                sqlOItem = \"INSERT INTO oitems(orderid,catalogid,numitems) VALUES(\"
                sqlOItem = sqlOItem & oid
                sqlOItem = sqlOItem & \",\" & arrCart(cProductid,i)
                sqlOItem = sqlOItem & \",\" & arrCart(cQuantity,i)
                sqlOItem = sqlOItem & \")\"
                dbc.execute sqlOItem
            Next
            If dbc.Errors.Count > 0 then
                call closeConn()
                Response.Redirect \"error.asp?msg=\" & Server.URLEncode (\"Not succeeded. Error: \") & dbc.Error.Description
            else
                \'send mail to merchant, use function mailMerchant
                blnMail =  mailMerchant(\"youremail@yourserver\",oid,nosmtp)
                if blnMail = false then
                    call closeConn()
                    Response.Redirect \"error.asp?msg=\" & Server.URLEncode (\"Could not send mail to merchant.\")
                end if
        End if
    else
        call closeConn()
        Response.Redirect \"error.asp?msg=\" & Server.URLEncode (\"Order information could not be sent to database. Please try again later.\")
    end if
        If dbc.Errors.Count > 0 then
            dbc.Close
            set dbc = nothing
            Response.Redirect \"error.asp?msg=\" & Server.URLEncode (\"Not succeeded. Error: \") & dbc.Error.Description
        Else
            dbc.close
            set dbc = nothing
            Response.Redirect \"thanks.asp\"
        End If

function mailMerchant(merchantmail,orderid,smtpServer)
    \'get client info from DB
    set cmd = server.CreateObject(\"ADODB.Command\")
    cmd.ActiveConnection = dbc
    cmd.CommandText = \"qryOrderInfo\"
    cmd.CommandType = adCmdStoredProc
    set param = cmd.CreateParameter(\"oid\",adInteger,adParamInput,4)
    cmd.Parameters.Append param
    cmd(\"oid\") = orderid

    \'build message body strBody
    set rs = server.CreateObject(\"ADODB.recordset\")
    set rs = cmd.Execute
    if not rs.eof then
        strBody = \"Online order by a.shopKart on \" & rs(\"odate\") & vbCrLf & vbCrLf
        strBody = strBody & \"Customer info:\" & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"cfirstname\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"clastname\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"cemail\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"caddress\") & \" - \" & rs(\"caddress2\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"ctown\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"czip\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"cstate\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"ccountry\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"cphone\") & vbCrLf & vbCrLf

        strBody = strBody & \"Credit card info:\" & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"ocardtype\") & vbCrLf
        strBody = strBody & left(rs(\"ocardno\"),4) & \"...\" & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"ocardname\") & vbCrLf
        strBody = strBody & rs(\"ocardexpires\") & vbCrLf & vbCrLf

        strBody = strBody & \"Ordered items:\" & vbCrLf
        strBody = strBody & \"Code\" & vbTab & \"Item\" & vbTab & \"No.\" & vbTab & \"Price\" & vbCrLf
        strBody = strBody & \"-------------------------------------------------------\" & vbCrLf
        dblOrderTotal = 0
        while not rs.EOF
            strBody = strBody & rs(\"ccode\") & vbTab & rs(\"cname\") & vbTab
            lineTotal = rs(\"cprice\")*rs(\"numitems\")
            strBody = strBody & rs(\"numitems\") & vbTab & lineTotal & vbCrLf
            dblOrderTotal = dblOrderTotal + lineTotal
            rs.MoveNext
        wend
        strBody = strBody & \"-------------------------------------------------------\" & vbCrLf
        strBody = strBody & \"Total: \" & dblOrderTotal & vbCrLf
        strBody = strBody & vbCrLf & vbCrLf

        rs.Close
        set rs = nothing
        set cmd = nothing

        \'use CDONTS to send mail
        set Mailer = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")
        mailer.From = merchantmail
        Mailer.To = merchantmail
        Mailer.Subject = \"Online order (a.shopKart)\"
        Mailer.Body = strBody
        Mailer.Send
        if Err.number > 0 then
            mailMerchant = false
        else
            mailMerchant = true
        end if

        \'OR use ASPMail - choose your own
        \'Set Mailer = Server.CreateObject (\"SMTPsvg.Mailer\")
        \'Mailer.FromName = \"a.shopKart\"
        \'Mailer.FromAddress = merchantmail
        \'Mailer.Subject = \"a.shopKart Order\"
        \'Mailer.BodyText = strBody
        \'Mailer.RemoteHost = smtpServer

        \'Mailer.AddRecipient \"\", merchantmail
        \'if Mailer.SendMail then
            \' Message sent sucessfully
        \' mailMerchant = true
        \'else
          \' Message send failure
        \'    mailMerchant = false
        \'end if
    else
        rs.Close
        set rs = nothing
        set cmd = nothing
        mailMerchant = false
    end if

end function

%>
*****************************************

Koden stammer fra a.shop.Kart
Avatar billede nute Nybegynder
23. marts 2001 - 17:16 #1
hva skal du bruke det til ?
Avatar billede 1234567891 Nybegynder
23. marts 2001 - 17:19 #2
Koden stammer som sagt fra a.shop.kart som jeg sidder og leger lidt med og da jeg langt fra er den store ekspert inden for ASP så spurgte jeg her da jeg ikke selv kunne finde et svar.
Avatar billede nute Nybegynder
23. marts 2001 - 17:31 #3
hele koden \"omhandler\" kredittkort...hvis du plukker vekk koden som gjør at man skal bruke kredittkort, så sitter du ikke igjen med annet enn en \"sendmail\"-funksjon...jeg ser bare ikke poenget ved det...

/nute
Avatar billede 1234567891 Nybegynder
23. marts 2001 - 17:35 #4
nut hvad mener du med det ??
Avatar billede nute Nybegynder
23. marts 2001 - 17:53 #5
*hva* skal du bruke dette til??
*hvorfor* skal du fjerne den kode du vil fjerne??

jeg ser bare ikke noe poeng å fjerne noe kode i denne fil, for da har du faktisk ikke noe spesiell funksjonalitet igjen i ditt script !

/nute
Avatar billede 1234567891 Nybegynder
23. marts 2001 - 18:28 #6
jeg vil gøre sådan så man ikke kan betale med kreditkort. Hvis jeg bare fjerner formen til at indtaste kortnr og udløbsdato så skriver den alligevel at den skal bruge det.
Avatar billede nute Nybegynder
23. marts 2001 - 18:34 #7
hvorfor i alle dager lager du ikke bare ditt eget script ??? som jeg sier til deg:

hvis man fjerner den koden her som kun har med kredittkort å gjøre, så sitter du bare igjen med en mailutsendelses funksjon !!! hva er da poenget med å strippe bort kredittkortkoden ?!?!
Avatar billede 1234567891 Nybegynder
23. marts 2001 - 19:53 #8
hvor er koden til kreditkort funktionen så henne ?
Avatar billede nute Nybegynder
25. marts 2001 - 18:42 #9
det er *ingen* spesifikk funksjon for kredittkort...hele scriptet er en form for funksjon som sjekker kredittkort opplysninger...koden blir aktivisert med en gang siden loades.

/nute