Avatar billede k.andersen Nybegynder
14. februar 2005 - 14:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man teste om modemet virker?

Hej eksperter!

Jeg sidder i den heldige situation, at jeg i ojeblikket i England (derfor de mangledne ae, oe og aa)!

Mit problem er at jeg med mit indbyggede 56k i min baerbare ikke laengere kan faa forbindelse naar jeg vil logge paa. Jeg ved godt der kan vaere mange grunde til det, som ikke behoever at have noget med modemet og min computer at goere, men jeg har nu efterhaanden faaet tjekket dem allesammen og staar nu stort set kun tilbage med en ting jeg mangler at faa tjekket.....modemet!

Jeg vil derfor hore om det paa nogen maade er muligt at tjekke om modemet har fejl! Det er installeret fint med driveren og melder ikke med nogen fejl! Men derfor kan det jo godt vaere at det ikke virker - saa hvordan tjekker jeg det???

Paa forhaand tak for hjaelpen!

mvh.
Kasper Andersen
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. februar 2005 - 15:02 #1
Bare lige en kort kommentar:
Jeg mener at kunne huske at da jeg selv var på ophold i Holland og koblede mig op med mit danske modem, sagde de at det var heldigt at jeg ikke var taget til England, idet det så ikke ville have fungeret. Muligvis fordi de bruger andre signal-standarder på nettet, eller andre strømforhold. Hvis jeg var dig, ville jeg derfor prøve at få fat i et eksternt lydkort, der kører efter engelske standarder så længe du er derovre...
Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. februar 2005 - 18:03 #2
Ja, det har jeg godt nok ikke hort noget om!

Det "sjove" er bare, at det har virket - uden problemer.... saa jeg kan ikke forestille mig at det har noget med nogen standarder eller andet, som er skyld i at det pludselig bare er holdt op!
Avatar billede k.andersen Nybegynder
04. marts 2005 - 14:29 #3
lukker!