Avatar billede s0mmer Nybegynder
14. februar 2005 - 13:59 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i interet exporer

Hej,
Er sikker på hvor vidt dette spg. skulle høre henne.

Men jeg har et lille problem. Mit internet explorer melder fejl hver gang der sker noget "tungt" i explorer. Dvs. hvis jeg der ska åbnes en masse popups eller jeg bare har mange vinduer kørende. Har aldrig oplevet fejlen før efter min sidste formatering. Nogle der har nogle forslag til en slags repair? eller måske bare reinstallation af internet explorer.
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2005 - 14:05 #1
Forslag 1.
Kun hvis du har xp!
Sæt din xp cdrom i drevet.

Tryk start->kør og skriv følgende.. præcis som det står!

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf

---------------------------------
Forslag 2.

Kør denne igennem
http://support.microsoft.com/?kbid=870700
---------------------------------
Forslag 3.

tryk start->kør og skriv " sfc /scannow"

med din xp cd i drevet.
---------------------------------

Forslag 4.. opdater IE til SP2 hvis ikke du har det

forslag 5.. ja geninstaller:)
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2005 - 14:05 #2
forslag 2 kræver faktisk sp2
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2005 - 14:06 #3
forslag 6..
hent
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil.
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2005 - 21:12 #4
Prøv dette først, hvis det kun er i IE du har problemet:
H-Klik på din startknap, klik på stifinder, Klik på + udfor Dokument and settings og find mapperne:
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Start Internet Explorer, klik på Funktioner, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
klik på Fanebladet "Avanceret" og sæt flueben ved "Slet mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes" - anvend / ok
Avatar billede s0mmer Nybegynder
15. februar 2005 - 14:00 #5
forslag 1, 3 og 5 er prøvet samt haverslevs.. men uden held.. så tror jeg må geninstaller det.. men hvordan gør jeg det helt nøjagtigt?
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2005 - 15:39 #6
Der er 2 muligheder i geninstallering
1. Installer IE igen, kan hentes her: (6.0 SP1 )
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
PS: Hvis du kører med Win. XP SP2, skal du installere SP2 igen
2.
Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom. (tryk på "DEL" for at komme i Bios)

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
15. februar 2005 - 16:37 #7
Hej,

Jeg er lige usikker om hvem der fortjener points her. Fordi det virker faktisk pludseligt efter jeg afinstallere nogle spyware programmer jeg fandt ud af jeg havde liggende. Men hvis haverslev lige stikker et svar så deler vi alle 3 bare points'ne
Avatar billede kalp Novice
15. februar 2005 - 16:48 #8
Det bare helt i orden s0mmer:)
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2005 - 20:12 #9
OK, der er iorden, bare tingene virker - det er det vigtigste ;)
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:26 #10
Du har ikke fået afsluttet spørgsmålet efter os.
Er du i tvivl om hvordan det skal gøres så læs her:)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2005 - 11:55 #11
s0mmer > lukker/afslutter du spørgsmålet ?