Avatar billede c_k Nybegynder
14. februar 2005 - 13:14 Der er 1 løsning

gør noget hver 5. minut

er der en derude der kan hjælpe mig i gang med at time en operation (i en windows form)?

Kør hver 5. minut >

Private Sub CheckEtEllerAndet()
    '
End Sub
Avatar billede c_k Nybegynder
14. februar 2005 - 13:26 #1
det var som jeg suspectede nemt nok, jeg havede glemt at enable timeren på min form..haha

her et lille ex. hvis andre skulle få lyst til at time :)

'// user: Administrator
'// date: 14-02-2005
'// time: 12:30

Imports System
Imports System.Drawing
Imports System.Windows.Forms
Imports Microsoft.VisualBasic

Namespace timer_test

    Public Class MainForm
        Inherits System.Windows.Forms.Form
        Private components As System.ComponentModel.IContainer
        Private timer1 As System.Windows.Forms.Timer

        Public Shared Sub Main
            Dim fMainForm As New MainForm
            fMainForm.ShowDialog()
        End Sub

        Public Sub New()
            MyBase.New
            '
            ' The Me.InitializeComponent call is required for Windows Forms designer support.
            '
            Me.InitializeComponent
            '
            ' TODO : Add constructor code after InitializeComponents
            '
        End Sub

        #Region " Windows Forms Designer generated code "
        ' This method is required for Windows Forms designer support.
        ' Do not change the method contents inside the source code editor. The Forms designer might
        ' not be able to load this method if it was changed manually.
        Private Sub InitializeComponent()
            Me.components = New System.ComponentModel.Container
            Me.timer1 = New System.Windows.Forms.Timer(Me.components)
            '
            'timer1
            '
            Me.timer1.Enabled = true
            Me.timer1.Interval = 5000
            AddHandler Me.timer1.Tick, AddressOf Me.Timer1Tick
            '
            'MainForm
            '
            Me.AutoScaleBaseSize = New System.Drawing.Size(5, 13)
            Me.ClientSize = New System.Drawing.Size(292, 266)
            Me.Name = "MainForm"
            Me.Text = "MainForm"
        End Sub
        #End Region

        Private Sub Timer1Tick(sender As System.Object, e As System.EventArgs)
            MsgBox("message")
        End Sub

    End Class
End Namespace