Avatar billede nielsandersen Nybegynder
14. februar 2005 - 09:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Web Service

Hvis jeg laver en webservice der returner en hashtable eller arraylist, er det nemt for en klient at arbejde med den? Hvis personen benytter php,asp eller en tredie programmeringssprog.

Og hvis klienten skal kalde en funktion på webservicen der tager en xml dokument som argument. Kan der være nogen problemer forbundet med dette ?+
Avatar billede nielsandersen Nybegynder
14. februar 2005 - 12:42 #1
Jeg prøver at omformulere mit spørgsmål. Er det muligt for en klient arbejde med "public XmlDocument XXX()"?? Det vil sige at hvis der retuneres en xml dokument??
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2005 - 15:07 #2
Du kan ikke returnere en System.Collections.Hashtable eller System.Collections.ArrayList
eller System.Xml.XmlDocument og regne med at modtager kan bruge dem (medmindre modtager
selv bruger .NET).

Hashtable og ArrayList kan relativt nemt returneres som array af struct. Og det vil
andre kunne forstå.

XmLDocument kan returneres som String. Og det vil andre også kunne forstå og parse.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 20:26 #3
OK ?
Avatar billede nielsandersen Nybegynder
02. marts 2005 - 19:26 #4
Ja brugte denne løsning :) har ikke været så meget på derfor den lange svar id