Avatar billede flemming-s Nybegynder
13. februar 2005 - 23:56 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan er servicen hos Cyber City

-Hvordan er servicen hos Cyber City generalt?
-Hvor lang tid skal jeg forvendte det tager at få svar på en mail ?

-Hvor lang tid skal jeg forvendte det tager at komme igennem når jeg ringer op?
- Er deres produkter ok ? Holder det hvad de lover ?

Jeg overvejer at blive kunde  ved CC , men de mails jeg har sendt til dem tager uger før de svare :o/ så
Avatar billede levich Nybegynder
14. februar 2005 - 00:03 #1
Det fungerer simpelt hen bare, så du har slet ikke behov for at kontakte dem. Det har jeg i al fald ikke. Det eneste jeg kan sætte fingeren på er, at der gik nogle uger fra den dag jeg bestilte ADSL og indtil jeg rent faktisk fik internet.
Avatar billede labama Nybegynder
14. februar 2005 - 00:38 #2
Ja CyberCity er et godt produkt....det virker altid
Det eneste jeg ka sætte fingeren på er ventetiden på deres telefon-linier
det kan variere fra 15-25min hvis man ska ha hjælp til noget :-(
Avatar billede ahave Nybegynder
14. februar 2005 - 01:19 #3
Lad være, de har en elendig teknisk support hvis noget går galt. Deres tekniske support er i bedste fald ikke vidende og i værste fald absolutte inkompetente. Jeg har selv cybercity og det virker nogenlunde. Man får ikke den hastighed man betaler for, det kan jeg leve med, med overhead osv. Men deres support er til grin og deres kundeservice, som de henviser til når det hele går galt er endnu værrer. Jeg bestilte selv en adsl hos cybercity, tdc kom, den virkede ikke og teknikeren sagde at cybercity ville skylde skylden på tdc, hvilket de gjorde. Jeg er selv elektriker, med et vist kendskab til adsl forbindelser. Jeg er systemadministrator i øjeblikket for et outsoucingselskab så jeg ved lidt om netværk. Jeg fejlmeldte min forbindelse til teknisk support, som ikke kunne forstå tekniske begreber som en kapacitativ måling af forbindelsen og et simpelt begreb som modstand i en forbindelse. Det er selvfølgelig også ok, men jeg kunne ikke få lov til at tale med en tekniker i den tid min fejlmelding lød på. Jeg skulle ringe hver gang der skulle ske noget, hvis jeg ikke ringede skete der ikke noget. De kunne sagtens love at ringe tilbage, hvergang de havde en tekniker på fejlen, men de gjorde det aldrig. Efter et stykke tid kom der dog gang i forbindelsen, og jeg havde ret fra første dag, det var nøjagtig den fejl jeg havde sagt fra begyndelsen. De havde haft adskillige teknikere på og TDC havde målt min forbindelse igennem flere gange, i hvilke forsøg jeg skulle være hjemme. Rent teknisk var der ikke problemer fra TDC hvilket jeg påpegede flere gange. Men fred være med det, de har deres fejlretnings procedurer, det kan jeg ikke blande mig i. Der var heller ikke fejl i cybercitys udstyr, hvilket kun efterlod en fejlmulighed, nemlig mellem deres anlæg(TDC og cybercitys) og det viste sig også at være der fejlen var, som jeg havde sagt fra dag 1.

Det er så hvad det er, men cybercity forlangte at jeg skulle betale for min forbindelse der ikke var oprettet. Og ikke bare oprettelsen, men også abonnement for de 1.5 måned hvor den ikke virkede. Jeg kunne ikke på nogen måde overbevise dem om det modsatte, de sendte mig endda til inkasso fordi jeg ikke ville betale for en forbindelse jeg ikke havde, og som aldrig havde virket. Jeg var nødt til at betale for at sende et anbefalet brev til dem og en advokat, og så var der pludselig ingen problemer overhovedet. jeg kunne så få nøjagtig som jeg ville have det, jeg kunne endda vente med at betale i flere måneder efter forbindelsen virkede. Og hvis jeg ville kunne jeg sagtens opsige min forbindelse, selvom der er 6 måneders bindingstid på.

Jeg troede cybercity var et fair selskab, derfor valgte jeg dem. Men de har gjort mine værste forestillinger til virkelighed, jeg er DYBT skuffet.

Kundeservice er ikke en pot p** værd. Teknisk support endnu mindre.

Men fair skal være fair, du kan opleve det samme med hvem som helst. Så tag dem der er billigst, hvilket cybercity ikke engang er pt. Men du kan her få en adsl uden fastnet abonnement, hvilket også skal regnes med.

Jeg kan så lige pt fortælle, at efter at haft adsl fra cybercity i en uge, forsvandt min opkobling for 2 timer siden. Jeg bor i københavn 2.6 km fra centralen med seperat kobber. Så jeg er på nettet med min mobiltelefon lige nu. Så imorgen starter showet forfra. Håber at det går bare lidt bedre denne gang.

MVH
En frustreret Cybercity kunde
/ahave
Avatar billede ahave Nybegynder
14. februar 2005 - 01:39 #4
Det skal også lige siges, at jeg har flere bekendte hvor installationen gik fejlfrit og de har en velfungerende linie.
/ahave
Avatar billede belle Nybegynder
14. februar 2005 - 01:56 #5
ahave - Det lyder som om du har været meget uheldig.
Jeg og alle jeg kender har aldrig haft nogen problemer med CC og deres service. Og jeg har heller ikke hørt om problemer med tlf support så længe man har 'standard' fejl og ikke oplever overstående meget grelle eksempel.

Jeg vil ikke have noget probelm med at anbefale CC. de 3 vigtigste grunde til jeg vil anbefale dem er:
1. de låser ikke din router så man kan selv lave NAT hvis man vil. det er ikke noget TDC er glade for.
2. man skal ikke have fastnet tlf
3. man får en fast ip adresse så man kan køre server uden hele tiden at skulle fortælle folk hvilken ip man nu har
Avatar billede ahave Nybegynder
14. februar 2005 - 02:13 #6
belle, jeg er meget enig med dig, jeg er klar over at jeg har været uheldig. Og som jeg skriver kender jeg flere der ikke har haft problemer. Deres forbindelser lever dog stadig ikke op til hvad de betaler for, men det kun 15-20% under det lovede og med overhead er det jo ikke så galt. Selvom jeg jo vil syntes at man skal have hvad man betaler for.

Og ja det er en fordel at man selv kan styre sin NAT, hvis man har brug for det.
(åbne og lukke porte i sin router, basalt set)
Og nej som jeg skrev skal man ikke have fastnet telefon og det er en fordel.

Og ja, fast ip er en god ting, men hvor mange bruger det egentlig? Vi gør åbenbart begge.

Men hvorfor tage de dyreste pt?? Det er der jo ikke rigtig nogen grund til, hvis ikke man har brug for fast ip, og måske har lyst til at overføre sin fastnet tlf??
/ahave
Avatar billede flemming-s Nybegynder
14. februar 2005 - 08:47 #7
Jeg søger netop en udbyder hvor jeg ikke skal have fastnet tlf. Jeg vil fremover bruge IP tlf'ni. Tiscali har jeg ikke meget fidus til. Men er der evt. andre ADSL muligheder?
ADSL i elestik mål. Det er "sjovt nok" ADSL en af de få tjenesteydelser hvor man køber hastigheden i elestik metermål.
Avatar billede japping Nybegynder
14. februar 2005 - 09:04 #8
Jeg har CC men TDC foretog oprindeligt selve Hardware opsætningen. Jeg har aldrig haft problemer med CC.
Jeg vil dog gerne have deres telefoni, men har hørt at båndbreden reduceres selv om man ikke bruger telefonen. Derfor har jeg bedt dem ringe til mig vedr. telefoni, hvilket de endnu ikke har gjort.
Avatar billede levich Nybegynder
14. februar 2005 - 12:09 #9
Jeg har i længere tid haft 512 kbits i upload, selv om jeg kun betaler for 128 kbits, så jeg er godt tilfreds med båndbredden. Og download er 1024 kbits som den skal være.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
14. februar 2005 - 14:45 #10
Tja, har heller ikke haft nogle problemer med CC. Og deres support har virket fremragende for mig. Måske det skyldes at mine spørgsmål ikke har været så indviklede som ahave's;)

Det eneste der ødelægger det for mig i øjeblikket er, at CC's linje, tilsyneladende blokerer for mit TDC fastnetsabonnement, men det har jeg ikke selv fået undersøgt.

Tror ikke det er for sjovt, at CC's tlf-support, er blevet kåret til den bedste i landet:)
Avatar billede donlon Novice
15. februar 2005 - 00:38 #11
Jeg må nok give "ahave" ret, jeg får heller ikke den hastighed JEG betaler for, hos CC !! - jeg betaler for en 2560/256 linie og har fået 2560/320 ...:-) :-)

Da jeg i tidernes morgen købte min forbindelse hos CC (384/128 i 2000) gik der utroligt langt tid før det var muligt for CC at "overtale" TDC til at komme og etablere en extra forbindelse hos mig, der i øvrigt kun drejede sig om at forbinde 2X2 ledninger i hendholdsvis min udendørs telefonforbindelsesbox, og mit tlf stik indendørs ...tog ca 20 min. Dette var en helt bevidst forhaling fra TDC's side, for at gøre det så besværligt som overhovedet muligt, for CC's kunder ...men den smøre kender alle vel.

Men det korte af det lange er, at min 384/128 forbindelse dengang kostede 395.- og nu koster min 2560/256(320) 417.- ...CC har opgraderet min forb. i et væk (næsten) uden omkostninger, og jeg kan ikke huske at den har været nede, der har selvfølgelig været netværksopgraderinger mm. men jeg har altid fået en e-mail med oplysninger om hvornår og hvorfor, i god tid før.
Med det jeg høre fra venner og bekendte om TDC, Tele2 og specielt Tiscali's forbindelser, er jeg ikke i tvivl om at CC er danmarks bedste og mest stabile ISP.

Jeg må så sige at jeg ikke kan udtale mig om deres support, den har jeg ikke nok erfaring med.

NB. I skrivende stund har jeg en download på 273.8 KB/s op mod CC server, så jeg bliver ikke snydt :-)
Avatar billede ahave Nybegynder
15. februar 2005 - 00:53 #12
417.- for 2560/256???? Jeg betaler 499.- for 1024/256, jeg bliver da vist tørret.... Iøvrigt gik min forbindelse ned i aftes 11 timer efter jeg havde boosted den. Den virkede imorges med min normale hastighed, men er faldet ud et par gange i løbet af dagen....
Avatar billede flemming-s Nybegynder
18. februar 2005 - 21:13 #13
tak for indslagene !!
Avatar billede flemming-s Nybegynder
18. februar 2005 - 21:14 #14
Er der andre der vil have del i "kagen" (point:)
Avatar billede donlon Novice
18. februar 2005 - 21:59 #15
Ja smid du da bare et "stykke" denne vej ..:-)
...jeg håber du bliver lige så tilfreds med CC som jeg er ...hvis du altså vælger dem.
Avatar billede sukos Juniormester
18. februar 2005 - 22:15 #16
Fik CC igår, og jeg håber at blive en mere glad mand! :O)
Valgte CC først og fremmest fordi jeg IKKE behøvede at have en fastnet telefon!

Har en gang ringet for at høre hvor min router blev af, og det tog ti minutter at komme igennem kl. 09.10
Avatar billede levich Nybegynder
18. februar 2005 - 22:24 #17
De har altid travlt om morgenen, du ved lige når telefonerne åbner.