Avatar billede yocal Nybegynder
12. februar 2005 - 17:49 Der er 3 kommentarer

Fra tekstbox til timerinterval?

Hejsa,

Jeg er ikke en C++ haj, faktisk har jeg aldrig arbejdet med det før. Men jeg står i den situation at jeg har fået overdraget et projekt som bare mangler de sidste små detaljer, og så er der jo en masse små fine stykker kode man kan læse og lære noget udfra...

Der er dog et problem - jeg har en tekstbox som jeg skal trække et tal ud fra, og ligge det ind som tal i intervallet i en timer.

Jeg kunne forestille mig noget som:

  timer1->Interval = tekstbox1->Text->ToInt32

Men det funker ikke - næh nej :-) Den ævler lidt om pointere og sådan? Interval vil vidst have en "const char *", det er en pointer, ik'?

Jeg er lidt på bar bund, så har udlovet en god dusør for at kunne afhjælpe mig :-)

// Yoc.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. februar 2005 - 17:57 #1
Text er ikke en pointer, så det skal være:
timer1->Interval = tekstbox1->Text.ToInt();

Min BCB har ikke in ToInt32. ToInt er en funktion.
Avatar billede yocal Nybegynder
12. februar 2005 - 18:04 #2
Error C2228: left of '.ToInt' must have class/struct/union type

Det er fejlen jeg får :-)

// Yoc.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. februar 2005 - 19:56 #3
Hvilken type er textbox1 ?