Avatar billede mk2300 Nybegynder
12. februar 2005 - 17:40 Der er 3 kommentarer

Indsætte data i celle vha formular

Hejsa!

Jeg har et ark hvor jeg gemmer forskellige historikdata om medarbejdere. Arket er opbygget på den måde, at første kolone er navn, anden er lønnr og derefter gemmes fortløbende historik i hver celle mod højre. Først en dato for registrering, derefter en score/tekst. Så en dato igen og derefter score/tekst osv osv.

Jeg ønsker en formular hvor jeg kan vælge medarbejderen i en dropdown. Udfylde dato og tekstfelt. Klikke ok for derefter at få gemt dataene ud for den rigtige medarbejder ved første ledige celle og cellen efter den (søge i rækken).

Ydermere ønsker jeg at kunne følge op på medarbejderens score. Jeg har fundet en makro der kan oprette en påmindelse i Outlook og tænkte om den kan flettes ind i?
Jeg tænker jeg kan krydse af i formularen om der skal følges op, vælge fra en dropdown om det skal være om 1, 2, 3 uger og når der klikkes ok oprettes påmindelse i outlook til ønsket tidspunkt (1,2,3 uger fra nu). Tekst i outlook kan være "Husk opfølgning på <navn>".

Outlookfilen jeg har fundet ligger her:
http://www.erlandsendata.no/downloads/outlookappointments.zip

Jeg håber nogen kan hjælpe mig :-))

PS: Jeg kan evt sende et dummyark der er opbygget som mit hvis det hjælper nogen:-)
Avatar billede mk2300 Nybegynder
12. februar 2005 - 18:49 #1
Hvis det hjælper nogen fandt jeg dette i mit tidligere ark. Den gang indtastede man nye data ved at skrive dem i bestemte celler, vælge en medarbejder fra en liste og klikke på en knap. Koden til knappen var:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim nv As String
    Dim dt As String
    Dim sc As String
   
    Application.ScreenUpdating = False
   
    nv = Range("d5").Value
    dt = Range("c9").Value
    sc = Range("d9").Value
   
    Worksheets("data").Select


    On Error GoTo ErrMsg

    Sheets("data").Cells.Find(What:=nv, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False).Activate
       
    If IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 1)) Then
        ActiveCell.Offset(0, 1).Value = dt
        ActiveCell.Offset(0, 2).Value = sc

    Else
        Selection.End(xlToRight).Offset(0, 1).Value = dt
        Selection.End(xlToRight).Offset(0, 1).Value = sc

    End If
   
    Range("d5").Value = ""
    Range("c9").Value = ""
    Range("d9").Value = ""
   
    Sheets("Indtast").Activate
   
    Application.ScreenUpdating = True
   
    Exit Sub
   
ErrMsg:
    If Err.Number = 91 Then
        MsgBox "Den pågældende findes ikke i arket med data"
    Else
        MsgBox Err.Description
    End If
   
End Sub

Iøvrigt også fixet her på eksperten :-))

Hvordan ændrer jeg det, så den henter tekst og navn i en form i stedet? I behøver ikke lave formen, bare fortælle mig hvad jeg skal ændre...
Avatar billede bak Forsker
12. februar 2005 - 19:11 #2
du må gerne sende demoarket til mig, så vil jeg tage et kig på det
excel snabela tbdl.dk
Avatar billede mk2300 Nybegynder
12. februar 2005 - 20:19 #3
Der er sendt en mail :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester