Avatar billede hyllested Nybegynder
23. marts 2001 - 13:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

undefined offset?

Warning: Undefined offset: 2 in c:\\inetpub\\wwwroot\\omknet\\dhcp.php on line 20
er en fejlmeddelelse jeg får på følgende kode:

for ($i=17; $i < count($dhcp_liste); $i++) {
        $entry[$i]=explode(\",\",$dhcp_liste[$i]);
        echo \"<br>\".$entry[$i][2].\" \".$entry[$i][4];
}

Er alvorligt? hvad betyder det? og hvordan slipper jeg fa med det?

Avatar billede hyllested Nybegynder
23. marts 2001 - 13:53 #1
dette er linie 20:

echo \"<br>\".$entry[$i][2].\" \".$entry[$i][4];
Avatar billede masterbp Nybegynder
23. marts 2001 - 14:05 #2
Det betyder af $entry[$i] ikke har noget indhold på plads 3 (dvs index 2).
Tjek din $dhcp_liste var. Den skulle indeholde linier med nogle kommeseparerede udtryk:

streng1,streng2,streng3,streng4,streng5

Din lille løkke udskriver streng3 og streng5, men det ser ud til, at der ikke findes en streng3?
Avatar billede hyllested Nybegynder
23. marts 2001 - 19:51 #3
Den fulde kode ser indtil videre således ud!
og linie 20(den med echo \"<br>\".... spytter alt det indhold som den har fundet ovenfor... Derfor undrer jeg mig kraftigt.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>DHCP-reader </TITLE>

</HEAD>

<?
$dhcp_fil=fopen(\"dhcp.wed.txt\",\"r\");        // Åbner filen .txt-filen
$i=0;
while (!feof($dhcp_fil)) {                            //Lægger de 220 første karakterer af hver line ind array: dhcp_liste[]
    $dhcp_liste[]=fgets($dhcp_fil, 220);
                                                            // echo $dhcp_liste[$i].\"<br>\";
    $i++;
}

for ($i=17; $i <= count($dhcp_liste); $i++) {        // Log-indholdet starter i linie 18 (arrayplads 17)
    $entry[$i]=explode(\",\",$dhcp_liste[$i]);            //Opdeler hver linie ved kommaer
    echo \"<br>\".$entry[$i][2].\" \".$entry[$i][4];

?>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede hyllested Nybegynder
23. marts 2001 - 19:52 #4
Er det \"dokumenteret iorden\" at arbejde med arrays i flere dimensioner? Hvor kan man læse om det henne?
Avatar billede masterbp Nybegynder
23. marts 2001 - 22:20 #5
Man kan sagtens arbejde med arrays i flere dimentioner (se evt. http://www.php.net/manual/en/function.array.php), men jeg kan ikke se, at det er relevant i dette tilfælde. Kunne din FOR løkke ikke se sådan ud?

for ($i=17; $i < count($dhcp_liste); $i++) {
        $entry=explode(\",\",$dhcp_liste[$i]);
        echo \"<br>\".$entry[2].\" \".$entry[4];
}

Dette løser dog ikke dit oprindelige problem, som må ligge i, at filen dhcp.wed.txt ikke (i hver linie) kan deles op i 5 \'bidder\' afskildt af komma.
Avatar billede hyllested Nybegynder
24. marts 2001 - 14:38 #6
*Grunden til at jeg ville lægge den i entry[$i] var at jeg skal sorterer i indholdet og ikke bare echo\'e det med det samme.

Jeg ved at filen kan inddeles i det samme antal bidder hele vejen. Og jeg også godt skrive de indlæste data ud med ovennævnte FOR-løkke, men tilsidst kommer nævnte fejl \"undefined offset...\"

Avatar billede masterbp Nybegynder
24. marts 2001 - 15:31 #7
Tja, hvis der ikke kan rettes i fejlen, må den jo bare ignoreres :)
Du kan lade være med at slå E_NOTICE til. Dette kan f.eks gøres sådan:
error_reporting (E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE |E_CORE_ERROR | E_CORE_WARNING);

Avatar billede hyllested Nybegynder
25. marts 2001 - 22:43 #8
Jeg har løst problemet med en WHILE løkke og ved at arbejde med:
\"count($dhcp_liste) -1\"
og ikke
\"count($dhcp_liste)\"

tak for opmærksomheden