Avatar billede arkanoid Nybegynder
11. februar 2005 - 20:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MySQL - fetch_array is not a valid MySQL result resource

Hej.
Jeg har ldit knas med en MySQL database og PHP.
Følgende stykke kode fungere ikke helt efter hensigten. Jeg får blot den sædvanlige fejlbesked om at mysql_fetch_array ikke er en gyldig ressource. Min kode ser ud som følger:

$sql = "SELECT (title,shortstory,author,fullstory,date,avatar) FROM news WHERE ID='$id'";
$result = mysql_query($sql,$db);
while ($row = mysql_fetch_row($result)){
  echo "noget";
}

Inden dette stykke kode er det undersøgt hvorvidt $id er sat og hvorvidt den er andet end "". Det er den (har prøvet en echo $id; den returnerede 1 hvilket er hvad det burde være)

Jeg er forbundet til databasen og har forsøgt både med og uden ,$db  er $result-linjen. Tabellen news og alle felterne eksisterer, og feltet med id 1 er der også.

Jeg har både forsøgt med mysql_fetch_row og med mysql_fetch_array.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2005 - 20:45 #1
$result = mysql_query($sql,$db) or die(mysql_error());

Du skal fjerne parenteserne i din sql-sætning.
Avatar billede martinfrost Nybegynder
11. februar 2005 - 20:48 #2
Jeg kan ikke se nogen fejl i din query. Det eneste skulle være, hvis din variabel $id ikke bliver tolket. Prøv evt. med:

$sql = "SELECT title,shortstory,author,fullstory,date,avatar FROM news WHERE ID='" . $id . "'"
Avatar billede arkanoid Nybegynder
11. februar 2005 - 20:53 #3
Bingo... det var åbenbart paranteserne der gjorde det... egentlig logisk nok, når man tænker over det :-)
Og ved ikke lige hvorfor jeg ikke ahve fået smidt den der die() på, en forglemmelse går jeg udfra.
Smid lige et svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2005 - 21:00 #4
Ingen point til mig, tak. Jeg samler slet ikke på dem.
Avatar billede arkanoid Nybegynder
12. marts 2005 - 21:43 #5
Lukket