Avatar billede ham Nybegynder
23. marts 2001 - 12:19 Der er 5 kommentarer

Afsender på email formular

Jeg har lavet en hjemmeside med en e-mail formular. Når jeg modtagen emailen er feltet med \"from\" i headeren imidlertid tom. Jeg vil gerne have der kommer til at stå en fast forud defineret afsender adresse. Hvilken kommando skal jeg bruge for at dette sker.
Avatar billede blood Nybegynder
23. marts 2001 - 12:22 #1
Du må kun oprette spørgsmålet EN gang
Avatar billede ham Nybegynder
23. marts 2001 - 12:27 #2
Ja, det ved jeg, det var en smutter, sorry. Jeg troede ikke den første var gået igennem.
Avatar billede goldduck Nybegynder
24. marts 2001 - 23:25 #3
Hej!

En ting. Er e-mail formularen en CGI historie eller lign? Eller er det bare en <FORM ACTION=\"mailto:mail@me.dk\">  ???

/goldduck
Avatar billede goldduck Nybegynder
25. marts 2001 - 11:30 #4
Her har du så en mailsender i php lavet af jonas delfs.

formmail.php

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>

<h2>Mailsender</h2>

<form action=\"send.php\" method=\"post\">
<table><tr>
<td><font size=2 face=Verdana>Dit navn:</font></td><td><input type=\"text\" name=\"navn\"></td></tr><tr>
<td><font size=2 face=Verdana>Din email:</font></td><td><input type=\"text\" name=\"email\"></td></tr><tr>
<td valign=\"top\"><font size=2 face=Verdana>Besked:</font></td>
<td><textarea name=\"besked\" cols=\"30\" rows=\"7\"></textarea></td></tr><tr>
<td></td><td><input type=\"submit\" value=\"Send\"> <input type=\"reset\" value=\"Fortryd\"></td>
</tr></tabel>
</form>

</body>
</html>

send.php

<?
//Dette mailscript er programmeret af Jonas Delfs
//og må frit bruges så længe disse linier lades være
//For at tilpasse scriptet til dit brug, skal du bare rette i nedenstående 3 linier

$din_mail = \"dfjhfdbjd@dsfjhdfj.dk\"; //Den email-adresse mailen skal sendes til
$emne = \"Besked fra hp\"; //Emnet på mailen
$sendt_fil = \"mail.php\"; //Den fil der skal videre-stilles til når mailen er sendt

if(!$navn or !$besked or !$email) echo \"<font size=2 face=Verdana>Du har ikke udfyldt alle felter!</font>\";
else{
mail(\"$din_mail\", \"$emne\", \"Fra: $navn\\nE-mail: $email\\n\\n $besked\", \"Form: $din_mail\");
header(\"Refresh: 2; url=$sendt_fil\");
echo \"<font size=2 face=Verdana>Din mail er sendt!</font>\";
}
?>

/goldduck
Avatar billede ham Nybegynder
25. april 2001 - 20:06 #5
Jeg har fået løst problemet af anden vej. Følgende var løsningen:

<form action=\"http://users.cybercity.dk/cgi-bin/FormMail.cgi\" method=\"GET\">
<input type=\"hidden\" name=\"email\" value=\"min email adresse\">

Sidste linie får min email adresse til at stå i feltet \"FRA\" i email programmet.

/ham