Avatar billede iui Nybegynder
11. februar 2005 - 13:32 Der er 1 kommentar

Indsætter en blank række - hvordan retter jeg det?

Jeg er helt ny indenfor MySql og PHP.

Jeg har fundet nedenstående gæstebog, men der bliver indsat en blank række hver gang siden loades. Hvordan retter jeg det?

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN">
<html>
<head>
      <title>Svarskema</title>
</head>
<body>

<!-- Her er formularen -->
<form name="svarskema" method="post" action="svarskema.php">
<p>Skriv dit navn her: <input type="text" name="navn" size="50" maxlength="50"></p>
<p>Hvilken bog ligger på dit natbord lige nu? <textarea name="natbord"></textarea></p>
<p>Favoritmad for tiden? <textarea name="favoritmad"></textarea></p>
<input type="submit" name="send" value="Del dine oplysninger med andre">
</form>

<?php
// Hent indholdet af formularens felter
$navn = $_REQUEST["navn"];
$natbord = $_REQUEST["natbord"];
$favoritmad = $_REQUEST["favoritmad"];

// Skab forbindelse til databasen her
mysql_connect("localhost", "nnnnnnnn", "nnnnnnn") or die(mysql_error());
mysql_select_db("nnnnnnnn") or die(mysql_error());

//Indsæt indholdet af formularfelterne i databasen
mysql_query("INSERT INTO svarskema(svarID, navn, natbord, favoritmad) values(0, '$navn', '$natbord', '$favoritmad')");
?>
</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2005 - 14:20 #1
Du skal have en if rundt om, fx.
if (isset($_POST['navn']))  {
// Hent indholdet af formularens felter
$navn = $_REQUEST["navn"];
$natbord = $_REQUEST["natbord"];
$favoritmad = $_REQUEST["favoritmad"];

// Skab forbindelse til databasen her
mysql_connect("localhost", "nnnnnnnn", "nnnnnnn") or die(mysql_error());
mysql_select_db("nnnnnnnn") or die(mysql_error());

//Indsæt indholdet af formularfelterne i databasen
mysql_query("INSERT INTO svarskema(svarID, navn, natbord, favoritmad) values(0, '$navn', '$natbord', '$favoritmad')");
}