Avatar billede rickypriv Nybegynder
10. februar 2005 - 20:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bærbar samt mobil i ind- og udland.

Hej

Sagen er simpel - men svaret måske kryptisk.

Jeg mangler at finde den rette løsning på nedenstående situation.

Jeg har en bærbar.
Hjemme på kontoret skal den stå som hoved computer, og bruge den internet opkoblink jeg har der (modem).
Men når jeg er på farten vil jeg stadig kunne hente mine mails, både i DK og når jeg er i udlandet .. eks. i Frankrig.

Jeg kunne forestille mig der var tale om noget med en mobil telefon som modem, men hvem tilbyder et ordentlig abb. hvor jeg har mulighed for ovenstående ?

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. februar 2005 - 21:42 #1
Der skal du have Vodafon. Det kan fåes via TDC. Der er en GPRS opkobling, hvor du får et PCMCIA Kort med tilhørende SIM-kort. Koster 499,- i oprettelse incl PCMCIA-kortet.

En dyr løsning, men den der hovedsagelig bliver brugt af profesionelle folk.

I DK ligger prisen på 10-20 kr. pr. mb, afhængig af forbruget. I udlandet skal der selvfølgelig afregnes efter den roamingaftale TDC har med det pågældende land og teleselskab.

Hastigheden svare knap og nap til et 56K modem.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
11. februar 2005 - 08:52 #2
Det lyder som en ganske udemærket løsning.
Den vil jeg lige prøve at arbejde med, og så får du besked. :)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
11. februar 2005 - 11:59 #3
Så på skiferie nu.... Jubiiiii

Men det er den eneste løsning jeg kender til, hvor der er Roaming-aftaler i stort set alle lande.
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. maj 2005 - 11:18 #4
Hej. Jeg bruger et webhosting firma som hedder www.unitspeed.dk. Jeg har set de har et produkt som hedder global connect. Det er et opkoblingssystem til personer som rejser i udlandet og så har brug for internet adgang. Prøv at se om dette måske kunne være nået på deres hjemmeside. Men det er vist ikke fra mobil telefonen.