Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
10. februar 2005 - 17:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dialogers udseende

Hvordan får man sine dialoger til at se ud ligesom fx. Winamp's dialoger (små BorderIcons), Nero's SmartStart (Special dialog) eller andre fancy udseende dialoger?

// Rocco
Avatar billede claes65 Nybegynder
10. februar 2005 - 18:13 #1
Du fjerner det almindelige udsseende hvor der er TitleBar og knapper ved at sættes Formens BorderStyle til bsNone og så laver du nogle små billeder til minimer/maximer som kalder Formens Minimize og Maximize metoder i stedet for.

- Claes
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
10. februar 2005 - 18:15 #2
Hvorledes foregår det så med dragging af formen?

// Rocco
Avatar billede claes65 Nybegynder
10. februar 2005 - 18:27 #3
Jeg vil tro at nedenstående vil kunne hjælpe dig igang:

implementation
var
  Drag: Boolean;
  DragX, DragY: Integer;

....

procedure TForm1.FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
  Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
  Drag := True;
  DragX := X;
  DragY := Y;
end;

procedure TForm1.FormMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
  Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
  Drag:= False;
end;

procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
  Y: Integer);
begin
  if Drag then
  begin
    Left :=
    Top :=
  end;

- Claes
Avatar billede stone Forsker
10. februar 2005 - 18:50 #4
man behøver ikke en mega codning for drag her er en optimering....

//form mousedown
ReleaseCapture;
    Perform( WM_SysCommand, sc_DragMove , 0 )  //trækker formen
Avatar billede stone Forsker
10. februar 2005 - 18:51 #5
//og så lige det sidste
//ovenover implementation

const
    sc_DragMove        = $F012;
Avatar billede claes65 Nybegynder
10. februar 2005 - 19:05 #6
Cool! ;)