Avatar billede summersun Nybegynder
10. februar 2005 - 15:10 Der er 12 kommentarer

PHP XML Header problem

Hejsa

jeg sidder og roder med noget XML i PHP.. og det lader ikke til at det headeren virker..

<?php
    header ("content-type: text/xml");
    echo "<?xml version=\"1.0\" ?>\n";
?>
<rss version="2.0">
  <channel>
    <title>NAME OF YOUR BLOG</title>
    <link>http://www.your-site.com</link>
    <description>this is the description of your blog</description>
    <language>en-us</language>
</channel>
</rss>

selvom headeren er sat til XML, så bliver det skrevet ud som HTML eller noget i den stil...

hvad er problemet??

(xml er slået til osv)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2005 - 15:18 #1
Der er formelt forskel på store og små bogstaver:

    header ("Content-Type: text/xml");

Prøv det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. februar 2005 - 15:22 #2
for php betyder <? og ?> at her kommer noget php kode, og din xml header indeholder jo de tegnsekvenser (omkring headerteksten) så istedet for vlot at kopiere hederen til outputfilen bliver den ædt af php.

den nemme vej rundt om det er at udskrive headeren med php:

<?php
    echo "<?xml ... ?>";  // nu kan php ignorere '<?' og '?>' for de er indeni en streng
?>

mvh JakobA
Avatar billede summersun Nybegynder
10. februar 2005 - 15:28 #3
erikjacobsen:

Gjorde ingen forskel..

jakoba:

hva? :) jeg udskriver da også headeren... ? header ("content-type: text/xml");
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. februar 2005 - 15:30 #4
du har ret, jeg kikkede ikke ordentligt :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2005 - 15:32 #5
Reagerer den som denne: http://www.dmu-stud.dk/~ej/xml7.php
Og hvad forventer du?
Avatar billede summersun Nybegynder
10. februar 2005 - 15:36 #6
hehe... har fundet fejlen.. sorry.

men ja, jeg forventer det output der..

men eftersom jeg har siddet og rodet med den den samme fil og bare trykket refresh, i stedet for at åbne et nyt vindue.. så virket det ik, eftersom den brugte en gammel header som ikke virket..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2005 - 15:37 #7
Ok, men Content-Type allligevel ;)
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede summersun Nybegynder
10. februar 2005 - 15:38 #8
virker fint som content-type ;)

men tak for hjælpen supporten :D
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2005 - 16:18 #9
<ole>

At køre i venstre side virker også ofte, men har tendens til at give hovedpine i det lange løb  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2005 - 17:03 #10
Det Ole siger, i den lidt surrealistiske ordsammenstilling, er at der sikkert
er eller kommer browsere, eller andre agenter, der kun vil rette sig efter
standarden: Content-Type, og som vil give dig et uforudsigeligt resultat hvis du
fortsætter med din stavemåde.

Men det er helt op tl dig - der skal da også være lidt sjov på nettet.
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2005 - 17:40 #11
Der er intet surrealistisk ved, at man får hovedpine af at køre i venstre side af vejen ... prøv!  ;D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2005 - 17:44 #12
Har prøvet, Ole, gik ret fint. En rigtig hyggelig tur vec Loch Neagh. Ingen hovedpine - af den grund i hvert fald.