Avatar billede strit112 Nybegynder
10. februar 2005 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min pc som ftp?

Jeg har hørt noget om at man kan opsætte sin pc til ftp, så andre kan komme ind på den og se/hente nogle mapper som jeg har angivet til det. Hvordan?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. februar 2005 - 14:20 #1
Hvis du har XP pro føger IIS med som standard (selvom den ikke installeres som standard) med IIS kan du opsætte en FTP server så folk kan hente og bringe filer til/fra dig.

Du kan også bruge andre server produkter som f.eks. argosoft fra www.argosoft.com. denne er gratis og virker udemærket.

Husk sikkerheden dererrelativt vigtig når du har ftp server, ellers får du masser af skidt og dim maskine vilblive brugt som fordelercentral for skid
Avatar billede composer Nybegynder
10. februar 2005 - 14:39 #3
Glem alt om iis det fungere ja og det er nemt at sætte op men hvis du virkelig vil nørde så prøv Apache (gratis findes til win og til gnu miljøer)
kig på for at få en rigtig god opsætning...
http://www.webmasterstop.com/48.html
Avatar billede strit112 Nybegynder
10. februar 2005 - 15:16 #4
hmm..
hvis jeg vil prøve IIS, en som lige gider forklare hvordan man gør så?
jeg har installeret det, da jeg arbejder med ASP på maskinen.
Avatar billede composer Nybegynder
10. februar 2005 - 15:18 #5
ups jeg har da misforstået noget kan jeg se.. trode det var webserver duu ville køre sorry!
Avatar billede strit112 Nybegynder
10. februar 2005 - 15:59 #6
ok, har prøvet det der fra argosoft.com..
når jeg trykker "Start" skriver den i loggen at den er "connected"
men hvordan ved jeg så hvad man skal skrive i browseren for at komme derind?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. februar 2005 - 17:37 #7
normalt ftp://din IP/
Avatar billede strit112 Nybegynder
10. februar 2005 - 19:36 #8
"Windows kan ikke åbne denne mappe. Kontroller, at filnavnet er korrekt, og at du har adgangstilladelse til mappen.

Detaljer:
220-ArGoSoft FTP Server for Windows NT/2000/XP, Version 1.4 (1.4.2.7)
220 Hej med dig!
530 Anonymos acces not allowed

Hvad betyder det? :S
Avatar billede strit112 Nybegynder
10. februar 2005 - 20:02 #9
Lige meget.
Fandt ud af det ;)

blev nødt til at logge på ved hjælp af et ftp program.
for der kom ikke nogen loginboks når jeg prøvede i IE.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. februar 2005 - 20:06 #10
enten skal du logge på. og det kan man faktisk gøre med f
browseren , eller du skal tillade Anonymos login i argosoft.

hvis du vil prøve om det virker kan du jo gøre følgende.

Start en prompt op på din maskine (start - kør - skriv cmd)
i prompten skriver du "ftp 80.242.235.41" (hvis det er din IP adresse)
herefter vil du blive spurgt om bruger navn og password
Derefter kan du f.eks. skrive get filnavn.txt for at hente filer filnavn.txt
Avatar billede strit112 Nybegynder
10. februar 2005 - 21:02 #11
ja, men i Internet Explorer kommer den der til at logge ind ikke. Jeg har nu prøvet med programmet Titan, som er fantastisk godt. Desværre er det kun en 20 dages trial :(