Avatar billede vind Nybegynder
10. februar 2005 - 10:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Indholdsfortegnelse - sidetal - sidehoved

Hej Eksperter.
Jeg ved godt, at dette spørgsmål sikkert har været oppe flere gange før, men jeg har ikke fundet svar på mit problem efter at have kigget tidligere svar, så jeg prøver forfra. :)

Jeg har lavet en opgave, hvor første side er indholdsfortegnelse og på siden efter kommer indledningen. Jeg har lavet sideskiftet med et sektionsskift, så jeg ikke behøves at have sidehoved på indholdsfortegnelsen. Men når jeg sætter word til at lave automatisk sidenummerering via "sidehoved-bjælken", så sætter den konstant min indledning til at være på side 2. Det skal den ikke - den skal være side 1. Kan jeg få det ændret? Den tæller også indholdsfortegnelsen med i det samlede antal sider?
Egentlig kunne jeg bare lave indholdsfortegnelsen på en særskilt side, men jeg har indelt opgaven i overskrifter, og jeg vil gerne benytte mig af words automatiske funktion til at lave indholdsfortegnelse, og det kan jeg vel ikke når den er i et dokument for sig!?!

Håber I forstår mit problem - ellers skal jeg gerne uddybe. :)

Venlig hilsen
Andreas Vind.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
10. februar 2005 - 10:46 #1
Du skal sætte start sidetallet i under ikonet "Formatering af sidetal" i værktøjslinjen "Sidehoved og sidefod"
Avatar billede Inge Nybegynder
10. februar 2005 - 10:49 #2
Hvis du på side 2 ændrer formateringen af sidetal til at begynde med 0, så får du side 1 til at være indledningen
Avatar billede vind Nybegynder
10. februar 2005 - 10:54 #3
super - det hjalp. Men man kan ikke få word til at undgå at tælle indholdsfortegnelsen med i det samlede antal sider? Den vil stadig have side x ud af 2, hvis jeg fx. har to sider. Kan det ændres?

//vind
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
10. februar 2005 - 10:59 #4
Det tror jeg ikke du kan
Avatar billede vind Nybegynder
10. februar 2005 - 11:02 #5
ok, det er jo også nemt nok at skrive selv til sidst, uden at man skal gentage det hele vejen igennem. :)

Tak for hjælpen til jer begge - I kan dele points'ne. :)

Venlig hilsen
Andreas Vind.
Avatar billede jkrons Professor
10. februar 2005 - 11:03 #6
Det kan du godt ændre.

Stå i sidehoved eller -fod eller hvor du nu har dit sidenummer. Slet det samlede sidetal, men placer markøren der, hvor det skal være. Tryk Ctrl+F9, så indsættes et tomt felt { }. placer dig inde i feltet. Skriv =. Vælg så at indsætte det samlede sidetal ved hjælp af et NUMPAGES felt (knappen i sidehoveværktøjslinien, eller Indsæt Felt.) På den anden side af dette felt, men stadig inde i det yderste felt, skkriver du -1.
Avatar billede jkrons Professor
10. februar 2005 - 11:04 #7
Det skalo altså se sådan ud {={NUMPAGES}-1}},. Tryk sdå F9 for at skjule feltkoderne igen.
Avatar billede lassegj Nybegynder
10. februar 2005 - 11:58 #8
Hej jkrons

Jeg har samme problem... har prøvet din løsning, men kan ikke hite ud af det. Den skriver "syntaksfejl". Jeg har 17 sider, men jeg vil gerne have så der står "ud af 16 sider". Kan man kopiere din formel direkte eller skal man selv skrive det. Jeg kan nemlig ikke finde NUMPAGES... hvor er den henne?!

Mvh

Grosen
Avatar billede lassegj Nybegynder
10. februar 2005 - 11:59 #9
Hvordan har du lavet det sektionsskift, så der ikke kommer sidehoved på første side?! held og lykke med 3. års opgaven....
Avatar billede vind Nybegynder
10. februar 2005 - 12:06 #10
Vælg Indsæt -> Sideskift mm. -> Sektionsskift / Næste side.
Så laver du bare sidehovedet på side 2, men husk at fjerne markeringen på knappen "Sammenkæd med forrige" i bjælken der dukker op, når du laver sidehoved.

Tak i lige måde. :)

//vind
Avatar billede jkrons Professor
10. februar 2005 - 12:52 #11
lasseqj-> Du er nødttil at gøre det manuelt. Tryk Ctrl+F9 for at leve de ydre parenteser. Skriv så =. I sidehovedværktsøjslinien er der en knap til det samelde antal sider (to plusser). klik på den. Mellem de to slutparentser skriver du så -1.