Avatar billede exutable Nybegynder
10. februar 2005 - 01:58 Der er 10 kommentarer

MySQL tid og dato paa amerikansk

Hey jeg er ved at lave en tagwall og jeg vil gerne have at den viser den korrekte tid og dato men den danske tid bliver vist og jeg bor i America saa jeg har dette lige nu.

query = "insert into tagwall set
        ip='$ip',time=now(), name='$name', email='$email', message='$message'";

mysql_query($query);

}
$result = mysql_query("select name, email, message, date_format(time, '%H:%i, %c/%e/%Y') as thetime from tagwall order by time desc");
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
10. februar 2005 - 03:25 #1
%H:%i, %c/%e/%Y

skal bare ændres til den måde du vil have det på

%H = Hour
%i = Minute
%c = Month
%e = Day
%Y = Year

Se dem allesammen her: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/date-and-time-functions.html
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
10. februar 2005 - 03:26 #2
dansk format er %H:%i, %e/%c/%Y
Avatar billede exutable Nybegynder
10. februar 2005 - 04:05 #3
Nej det jeg mener er at den giver mig dansk tid du kan se paa http://www.daneshea.com/tagwall.php Jeg vil have amerikansk tid og ikke dansk tid i er 7 timer foran os!
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
10. februar 2005 - 04:10 #4
nåå på den måde. Tiden afhænger af hvilken tidszone serveren står i.
Og det er der ikke så meget at gøre ved, udover at differentiere manuelt tidsmæssigt, hvis serveren altså står i danmark.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
10. februar 2005 - 04:11 #5
Avatar billede exutable Nybegynder
10. februar 2005 - 04:58 #6
Det er aerveligt fordi det skal bruges i et mysql og saadan noget...
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. februar 2005 - 08:05 #7
Fra http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/date-and-time-functions.html:

CONVERT_TZ(dt,from_tz,to_tz)

CONVERT_TZ() converts a datetime value dt from time zone given by from_tz to the time zone given by to_tz and returns the resulting value. Time zones may be specified as described in Section 5.8.8, “MySQL Server Time Zone Support”. This function returns NULL if the arguments are invalid.

If the value falls out of the supported range of the TIMESTAMP type when converted fom from_tz to UTC, no conversion occurs. The TIMESTAMP range is described at Section 11.1.2, “Overview of Date and Time Types”.

mysql> SELECT CONVERT_TZ('2004-01-01 12:00:00','GMT','MET');
        -> '2004-01-01 13:00:00'
mysql> SELECT CONVERT_TZ('2004-01-01 12:00:00','+00:00','-07:00');
        -> '2004-01-01 05:00:00'

To use named time zones such as 'MET' or 'Europe/Moscow', the time zone tables must be properly set up. See Section 5.8.8, “MySQL Server Time Zone Support” for instructions.

CONVERT_TZ() was added in MySQL 4.1.3.

Hvis ikke dette er understøttet skulle DATE_ADD kunne gøre tricket:

mysql> SELECT DATE_ADD('1998-01-01 00:00:00', INTERVAL 7 HOUR);

(Måske er det DATE_SUB ?)
Avatar billede exutable Nybegynder
19. februar 2005 - 21:00 #8
saet et svar ind tak
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. februar 2005 - 16:30 #9
hvem?
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. maj 2006 - 15:45 #10
Lukketid?