Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
09. februar 2005 - 20:30 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Indsættelse af data i applet

Hej Javafolk !

Jeg har en rulletekst på min hjemmeside, hvor jeg kan skrive diverse nyheder. Den virker helt perfekt, men jeg vil gerne gøre det lidt lettere at ændre nyhederne i rulleteksten, da man ellers skal downloade html-siden fra ftp-serveren og derefter indtaste manuelt i filen. Jeg havde tænkt mig at lave en html-side, hvor man i nogle tekstfelter kunne skrive de nyheder, som skal stå i rulleteksten. Er det muligt? Hvis ja, hvordan gribes det så an (evt. kodeeksempel)?

I får lige koden til rulleteksten:

<html>

    <head>
        <title>Nyheder</title>
        <base target="main">
    </head>

    <body background="(Empty%20Reference!)" topmargin="0" leftmargin="0">
        <applet code="CreditRoll.class" align="baseline" width="135" height="800">
            <param name="BGCOLOR" value="F0FFF0">
            <param name="TEXTCOLOR" value="000000">
            <param name="FADEZONE" value="30">
            <param name="FONTSIZE" value="11">
            <param name="REPEAT" value="yes">
            <param name="SPEED" value="20">
                  <param name="TEXT1" value="Lørdag d. 5 marts 2005">
            <param name="TEXT2" value="kl. 11.00 og kl. 15.00">
            <param name="TEXT3" value="nyt indhold på siden">
            <param name="TEXT4" value="">
            <param name="TEXT5" value="">
            <param name="TEXT6" value="">
            <param name="TEXT7" value="">
            <param name="TEXT8" value="Fra 8/11 begrænset">
            <param name="TEXT9" value="åbningstid.">
            <param name="TEXT10" value="">
            <param name="TEXT11" value="">
            <param name="TEXT12" value="">
            <param name="TEXT13" value="Velkommen til -">
            <param name="TEXT14" value="håber du vil nyde">
            <param name="TEXT15" value="indholdet.">
            <param name="TEXT16" value="">
            <param name="TEXT17" value="">
            <param name="TEXT18" value="">
            <param name="TEXT19" value="">
            <param name="TEXT20" value="">
            <param name="TEXT21" value="">
            <param name="TEXT22" value="">
            <param name="TEXT23" value="">
            <param name="TEXT24" value="      ">
            <param name="TEXT25" value="      ">
            <param name="TEXT26" value="      ">
            <param name="TEXT27" value="">
            <param name="TEXT28" value="">
            <param name="TEXT29" value="">
            <param name="TEXT30" value="">
            <param name="TEXT31" value="">

            <param name="URL" value="">
            <param name="VSPACE" value="4">
        </applet>
        <p><font size="2">&nbsp;&nbsp;&nbsp; </font></p>
        <p>&nbsp;</p>
        <p>&nbsp;
    </body>

</html>
Avatar billede moocher Nybegynder
09. februar 2005 - 20:32 #1
det kommer lidt an på hvad din server understøtter. Jeg kan hjælpe dig hvis den understøtter php og du har tilladdelse til at skrive på disken
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
09. februar 2005 - 20:35 #2
Den understøtter php. Har allerede en tilmeldingsfunktion i PHP til et nyhedsbrev. Så det skulle ikke være noget problem.
Avatar billede moocher Nybegynder
09. februar 2005 - 20:43 #3
jeg regner derfor med at du også har en database du kan råde over.
Du kan derfor bruge det samme "system" til at sende dine titler ind til en anden database.

Og bede siden hente titlerne fra databasen.

Skriv hjælp til det af det du ikke kan
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
09. februar 2005 - 20:49 #4
Ja, jeg har en database, men jeg tror ikke lige jeg forstår, hvad du mener. Det eneste jeg vil gøre, er at indsætte nogle andre værdier i parametrene i eksemplet ovenfor. Er det nødvendigt at tilgå en database til dette? Jeg ville tro, at du kunne kalde filen og dermed indsætte værdien direkte. Eller hvad ???
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 20:52 #5
Det nemmeste må være at erstatte ovenstående HTML fil med et PHP script som
sætter værdier fra en database ind for TEXTn values i PARAM tags.
Avatar billede moocher Nybegynder
09. februar 2005 - 20:53 #6
du skal jo skrive dine titler et sted... enten en fil eller en database.
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
09. februar 2005 - 20:56 #7
hmmmm... det lyder meget rigtigt :o) men hvordan skal jeg gribe det an ???
Avatar billede moocher Nybegynder
09. februar 2005 - 20:57 #8
Du skal først have lavet en ekstra tabel i din database
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
09. februar 2005 - 20:58 #9
Nåååå, nu når jeg lige har tænkt over det, så kan jeg da godt se, hvad I mener :o) ... Bare smid et svar begge, så får I 30 point hver !!!
Avatar billede moocher Nybegynder
09. februar 2005 - 20:58 #10
med to felter ID og titel

derefter sjal du bruge en side hvor du skal skrive dine titler og sende dem ind

til sidst skal du rette i din side med java, så den henter titlerne fra databasen
Avatar billede moocher Nybegynder
09. februar 2005 - 20:58 #11
okay
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 21:16 #12
svar

(men jeg synes måske at du skulle give moocher flere point end mig - mit bidrag
har været beskedent)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 21:16 #13
jeg prøver igen at ramme den lille cirkel
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
09. februar 2005 - 22:06 #14
Tak for hjælpen ;o)