09. februar 2005 - 18:33Der er
18 kommentarer og 1 løsning
krav på hastighed?
Hej Eksperter !!
Dagens spørgsmål kræver en "lang" forklaring, men jeg vil prøve at begrænse den. And pay attention :-)
Jeg har d.d. (09.02.05) fået Cybercity ADSL+telefoni med hastigheden 2560/768 - telefonerne kommer først på om ca. 1 månede fra ovenstående dato, grundet jeg ønskede at overføre mit telefon nummen.
Nu kører skidtet, men uheldigvis kun som 2560/320 - dvs. hastigheden kører i runde tal, kun 1/3 af den hastighed, som der står i mine papirer.
Efter jeg har haft kontakt til Cybercity, erkender de, at hastigheden ikke kan blive hurtigere - dvs., at jeg gik fra Tele2ADSL 2048/512 til en 2560/320 forbindelse, men kan det være rigtigt? De tilbyder mig endvidere så det, at jeg kan få en 2560/256, som den hurtigste løsning på min bopæl, men det kan da ikke være rigtigt.
Hvad værre er, at hvis denne linie nu var solgt til en, som havde "knap så meget forstand" på det, ville personen så opdage dette? Jeg tror det knap nok... Men Cybercity informerede intet til mig, så nu sidder jeg her med håret i postkassen - og hvor fedt er det så lige?
Men.. However - kan jeg ikke blot rette henvendelse til Forbruger Klagenævnet, og kræve, at de etablere den forbindelse til mig, som de selv har erkendt, at de kunne levere til mig?
Eller, er der andre gode bud på, hvad der kan komme til at ske, eller forslag til, hvordan jeg skal forholde mig?
(I morgen tager jeg dog kontakt til Forbruger Klagenævnet og forklare sagen til punkt og prikke)
Jeg er ikke jurist, men så vidt jeg kan se så har CyberCity gjort opmærksom på at de måske ikke kan levere den ønskede hastighed (sikkert pga dårligt kobber)
Citat fra Cybercity.dk: *På visse centraler er det ikke muligt at levere 128/128, 256/128, 512/128, 1024/128 og 2560/768 Kbit/s. Endvidere er levering af 128/128 betinget af, at der er en analog fastnettelefon på leveringsadressen.
endvidere synes jeg dog det lyder fornuftigt at kontakte Forbruger Klagenævnet, bare for at våre på den sikre side.
Bør nok nævne, at de sendte mig papirerne, hvorpå der står:
Båndbredde: ADSL 2560/768
Tog selv kontakt til dem i dag, da jeg testede hastigheden med diverse programmer, men fik et udslag på ca. 30 kb/s. Derefter fik jeg det afvide - altså EFTER installationen af mit internet.
Citat: "Bemærk at Cybercity tager forbehold for, at det i visse tilfælde ikke er muligt at levere ADSL på grund af tekniske årsager. Desuden skal du være opmærksom på nedenstående forhold:
- ADSL-forbindelsen er uopsigelig i 6 måender fra etableringsdatoen. - En flytning af DSL-forbindelse er hehæftet med et gebyr. Prisen kan ses.......
Der står blot, at de tager forbehold for ikke at kunne LEVERE ADSL, men dertil er de jo nået - men der står intet om, at de ikke kan levere den HASTIGHED som de selv har lavet kontrakt på...
- hvis der ikke er, så har vi heldigvis en aftalelov her i danmark, der forpligter sælger og køber. Hvis denne aftale du har lavet med cybercity ikke overholdes af cybercity - _men_ jeg vi har et eller andet med sælgers mislighold, jeg kan bare ikke huske hvad den præcis indeholder.
hvis jeg skal være ærlig tror jeg det bliver som at slå i en dyne. Det du kan gøre er at du kan sige til cybercity at de ikke har overholdt jeres aftale, og du derfor ikke er bundet - eller du kan forlange at du kun skal betale for en mindre forbindelse (også modregnet i det du allerede har betalt dem)
Jeg kan sagtens følge dig. Jeg mener bare at CyberCity har taget højde for dette i deres kontrakt, jeg kan dog ikke lige finde min egen - sådan at jeg kan se efter. :(
Måske - men mon ikke, at man i stedet bare skal holde hårdt mod hårdt, og se hvad Forbruger Klagenævnet siger til den sag...
Hvis man nu tænker lidt over det, er det jo en uhyggelig tanke, at Cybercity måske har andre kunder, som betaler i store summe, men ikke får den aftale ydelse!?
"Bemærk at Cybercity tager forbehold for, at det i visse tilfælde ikke er muligt at levere ADSL på grund af tekniske årsager." <-- Dækker vel også forholdsvis bredt. Men sådan noget kan du jo evt. spørge forbrugerrådet om.
Det tror jeg du har ret i. Jeg har da selv set hvad familiemedlemmer har betalt for deres internetforbindelse, og så har de kun fået det halve. forbrugerådet udgav vist også et program til test af internetforbindelse af selv samme årsag.
at levere kontra, at tage forbehold for ikke at kunne levere den ønskede hastighed - tja, jeg vil heller ikke på nogen måde gøre mig klog på det - tror bare stadig, at de for et forklaringsproblem overfor Forbruger Klagenævnet.
Men nuvel tigertool - smid du blot et svar herinde - du har i hvert fald givet mig nogle gode tips, samt en masse ting som jeg lige undersøger nærmere. :-)
Jeg har haft utrolig dårlige erfaringer med cybercitys tekniske support. Det hjalp da jeg skrev et anbefalet brev, hvor "jeg af bevismæssige årsager beholder en kopi af brevet". Det skal du nok overveje, da jeg læser dit spørgsmål som, du er gået fra 512 i upload til 320. Rent teknisk kan det sagtens være et problem du ikke kan gøre noget ved, men du skal selvfølgelig ikke betale for en upload du ikke kan få.
Men mon ikke Forbruger Klagenævnet også skal have kopier af alle dokumenter gennem tidens løb? Det kunne jeg godt forestille mig - men nu ser vi - hvis der kommer mere (går nok tid), så melder jeg naturligvis tilbage herinde, så I får en opdatering :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.