Avatar billede spidr Nybegynder
09. februar 2005 - 12:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

1gb - den hurtigste?

Er 1gb den hurtigste forbindelse vi har i Danmark?

Og hvad koster sådan en satan :D?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. februar 2005 - 12:45 #1
1 gb? Kan man ikke köbe for penge ;o)
Avatar billede spidr Nybegynder
09. februar 2005 - 13:01 #2
nej taenkte jeg nok :D
Hvad skal man så give? de kan få min kroP? :D:D:D
Hvad så med 100mb?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. februar 2005 - 13:05 #3
Er det til privatbrug?
Avatar billede spidr Nybegynder
09. februar 2005 - 13:07 #4
tjah, altså siden er jo sådan set privat, men hvad kan lade sig gøre?
Har et firma det kan gå igennem hvis det er.
Avatar billede talrinys Nybegynder
09. februar 2005 - 13:10 #5
Altså, først køber du mindst 5 grunde placeret forskelligt i Danmark, så køber du en helvedes masse udstyr, og ansætter 27/7 teknikere og support.
så med andre ord, mange mange mange millioner.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. februar 2005 - 13:12 #6
De er ikke kommet så langt i DK til privatbrug. Det mest almindelige af de store forbindelser er vel helt nede på 4 Mbit
Avatar billede talrinys Nybegynder
09. februar 2005 - 13:19 #7
Hvis du vil have 100 Mbit vil jeg anbefale dig at checke www.jay.net
Nesa har snart nogle løsninger der kan komme op på 100 Mbit, der bl.a. leveres af Jay Net
Avatar billede spidr Nybegynder
09. februar 2005 - 13:19 #8
tjah, men ved man godt kan få 10 megs de fleste steder i kbh, og hvad 100megs angår havde vi det i defcom inde ved hovedbane gården.. men ved desvaere ikke helt hvad det gik igennem og kostede..
Avatar billede spidr Nybegynder
09. februar 2005 - 13:24 #9
ellers kunne man vel evt. have sin egen server stående på samle stedet? eller hvad det hedder?
Avatar billede talrinys Nybegynder
09. februar 2005 - 14:53 #10
Næppe, så skal du have tilladelse og sådan noget til at bruge nettet.
Hvorfor vil du i det hele taget have meget mere end 10mb? det er nok til over 400 computere på nettet.
Avatar billede spidr Nybegynder
09. februar 2005 - 14:57 #11
for at host mit eget site ;)
men ser ikke ud til det kan lade sig gøre, så må vel blive ved med at out-source det :D
Avatar billede talrinys Nybegynder
09. februar 2005 - 15:35 #12
Jeg har mit eget site kørende på en 2mbit/512 linie fra TDC, kører sgu perfekt, stort set 0 lag, og det lagger kun når min CS server der kører på samme linie er fuld.
Test: http://www.gameblaster.net/new(mange billeder) el. http://www.hjaelpasien.dk(få billeder)
En normal HTML side fylder sjældent mere end 4KB max, så er der billederne, men dem skal du jo alligevel sørge for fylder så lidt som muligt.
Avatar billede spidr Nybegynder
09. februar 2005 - 15:43 #13
hehe tro mig, en 2mbit kan ikke klare den ;)

Fik lukket mit abbonement uden varsel hos b-one.dk på grund af for meget trafik..
Avatar billede talrinys Nybegynder
09. februar 2005 - 19:06 #14
Ok, i så fald skal du nok out source lige meget hvad, jo mindre du har planer om at køre dit eget backbone, eller betale store summer for at få en ultra hurtig forbindelse. Hvis du gerne vil have meget styr på dine sider og andre programmer, kan du købe en dedicated server eller co-dedicated server, dedicated giver dig fuld kontrol over en computer, og co-dedicated giver dig adgang til en bruger på computeren. En dedicated server kan købes for omkring 300 kroner om måneden, og de firmaer jeg ville anbefale har alle sammen linier langt over 80 gb, og kører egne backbones, og flere af dem.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. februar 2005 - 01:05 #15
du skal lige have trafiiken i baghovedet, du skrev i dit andet spg, at du havde 25 gb trafik om dagen, og var det indenlandsk eller udenlandsk.
Avatar billede spidr Nybegynder
11. februar 2005 - 09:55 #16
ja det er en blandet land handel :S
men kun omkring 20% er indenlandsk :S

(nu er siden jo så nede, eller den side der bliver trukket mest på, men goog.dk kører stadig.. dog er alle bagrunde under fun ogs fjernet..)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. februar 2005 - 10:00 #17
Er du da interesssede at få en server så??
Avatar billede spidr Nybegynder
11. februar 2005 - 10:08 #18
Tror det bliver for dyrt :/

Nu har jeg fået den hostet hos surftown.dk og indtil videre har de faktisk ikke brokket sig :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. februar 2005 - 10:16 #19
Okay... Det er kanon.... Men du skal nok regne med en pris der minimum er på 3500 kr. ex moms. pr. måned med den trafikmængde. Da international trafik er dyrt i DK.
Avatar billede spidr Nybegynder
16. februar 2005 - 17:40 #20
Urgh har jeg jo ik råd til, stakkels mig ;)
Lukker spørgsmmålet hvis ingen vil hvae points :D