Avatar billede horsen78 Nybegynder
09. februar 2005 - 12:33 Der er 11 kommentarer

3.mbit men henter kun mellem 1-2 kb/s

Har Ka-net har et problem med at hente eller sende musik over f.eks msn det går så langsomt ... sidder bagved en 3 mbit line og når jeg skal hente opdatinger på windovs kører det perfekt osse hvis jeg surfer på nettet ...det er kun når jeg deler eller henter fra andre ... !! har lige prøvet at formater min com men har stadig problemet :-( ... nogen der har haft samme problem eller der kan hjælpe ??
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. februar 2005 - 12:38 #1
En käde er ikke ikke stärkere end det svageste led. Med andre ord, detkommer jo også an på hvad for line der er i den anden ende.
Avatar billede horsen78 Nybegynder
09. februar 2005 - 12:40 #2
hmm ja men når jeg køre en tptest viser den at jeg henter med 3 mbit...men bruger jeg et eller andet shareprogram daler hastigheden inde i shareprogrammet til 1 - 2 kb/s
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. februar 2005 - 12:43 #3
Så länge det fungerer når du henter fra de store servere, ser det ikke ud til at det er din maskine der er noget galt med.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2005 - 12:43 #4
Det kan jo være at udbyderen har begrænset båndbreden på de porte som visse programmer bruger som default, netop for at dæmpe fil deling.
Avatar billede horsen78 Nybegynder
09. februar 2005 - 12:46 #5
hmm nej for har lige snakket med dem som netop lukker de porte ... og han kan se hvem og hvor meget der bliver hentet ...og der var en som igennem længere tid henter med 2.5 til 3 Mbit ..!!!
Avatar billede horsen78 Nybegynder
09. februar 2005 - 12:47 #6
så de porte er ikke lukket ...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. februar 2005 - 12:54 #7
Msn er nok en af de langsomste måder at overføre ting på da man er afhængig af en overbelastet msn server under overførslen.

Så jeg tror som de øvrige at problemet ligger hos de andre og ikke din maskine eller internetforbindelse.
Avatar billede anhansen Nybegynder
09. februar 2005 - 12:55 #8
Hvis det du henter er fra andre priv. computere kan du ikke være sikker på at de kan sende med 3mbit til sammen.

Det er vel de færreste private computere der har linier med højere end 512kb up. Norm er vel stadig 128 up.

Så jeg tror du skal lede efter fejlen der - hvis du kan hente fra de store websteder med god hastighed ihvertfald.
Avatar billede horsen78 Nybegynder
09. februar 2005 - 12:58 #9
henter meget på dc++ og der inde er den begyndt at kun hente med 1 - 2 kb/s og det er lige meget hvem jeg prøver at hente fra ... har så osse prøvet e donkey og der går det osse ufatteligt langsomt !!!!! og det samme er galt med min upload..
Avatar billede anhansen Nybegynder
09. februar 2005 - 13:01 #10
kan ikke hjælpe dig med disse programmer - har ingen erfaring med dem.

Men er du sikker på at der ikke i programmerne findes begrænsning på hvad de vil hente med - som du kan ændre?

Ellers kan jeg desværre ikke hjælpe dig..
Avatar billede horsen78 Nybegynder
09. februar 2005 - 13:07 #11
nej der er ingen begrænsing på.