Avatar billede rene2u Nybegynder
22. marts 2001 - 23:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Statusbar skal være FAST tekst (ingen links)

Hej
Jeg har før forsøgt at finde svaret på mit problem...
Hvorledes får jeg teksten i status bar til blot at vise en fast tekst istedet for at der vises alle de links man kører hen over på siden ? Det skal ikke være muligt at se hvor de enkelte siders placering findes!?

\"engrob\" svarede !
Du kan skrive <body onLoad=\"window.defaultStatus=\'llak\';\">
men der er bare et problem. Man vil stadigvæk kunne se hvor linksene fører til. Du kan så ved hvert link skrive <a href=\"#\" onMouseOver=\"window.status=\'llak\'; return true;\" onMouseOut=\"window.status=\'\'; return true;\">link</a>

\"henrikbr\" svarede
Eller du han indsætte:
---Cut---
<script language=\"JavaScript\">
var boodschap = \'Min Tekst\';
function dgstatus()
{
      window.status = boodschap;
    timerID= setTimeout(\"dgstatus()\", 1000);
}
</script>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
dgstatus();
//-->
</script>
---Cut---
I f.eks. før <head> i et frameset.

visionmagic ´s eksempel var...
<Script language=\"JavaScript\">
statuss();
function statuss()
{
window.status = \"- Din tekst -\";
setTimeout(\"statuss()\", 1);
}
</script>

Jeg har nu prøvet alle 3 løsninger og synes ikke disse er tilfredsstilllende da linket blinker hurtigt....
Hvad gør jeg

på forhånd tak

rene2u
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 23:51 #1
http://echoecho.com/dk/ de har svaret
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 23:53 #2
jeg kan også sende dig et eksempel
Avatar billede rene2u Nybegynder
23. marts 2001 - 00:02 #3
Jammen jeg vol modtage det med kyshånd hvis den virker...  ;-) jeg synes ikke jeg kan finde noget på http://echoecho.com/dk/
Avatar billede kokkedreng Nybegynder
23. marts 2001 - 00:14 #4
>>rene2u

Hvis det er fordi du ikke vil have dine besøgende til at se hvor dine links går hen kan du bare sætte denne ind i link koden  onmouseover=\"window.status=\'Please visit our sponsor...thanx\'; return true;\">

f.eks:

<a href=\"http://www.net2designer.dk onmouseover=\"window.status=\'Den billigste designer på nettet\'; return true;\"></a>

Dette giver den faste tekst \"den billigste designer på nettet\" i status baren når musen flyttes over linket på siden.

Håber du kan bruge det..

/Michael
Avatar billede nordclc Nybegynder
23. marts 2001 - 00:30 #5
Du skal bruge en onload samt en mouseover. Se nedenstående eks.

<html>
<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<title>Eks</title>
</head>

<body .. onload=\"window.status=\'Denne side er optimeret til 800x600\'\">
<p><a href=\"link.htm\" onmouseover=\"window.status=\'Denne side er optimeret til 800x600\';return true;\">Eks.</a></p>
</body>

</html>

/Claus
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2001 - 01:23 #6
så kig på denne >>

<a href=\'index.html\' onMouseover=\'window.status=\'Enter\'; return true\' onMouseOut=\'window.status=\'Soze.dk\'; return true\' onClick=\'window.status=\'Soze.dk\'; return true\' onmousedown=\'window.status=\'Soze.dk\'; return true\' onmouseup=\'window.status=\'Soze.dk\'; return true\' onfocus=\'window.status=\'Soze.dk\'; return true\'>Hyperlink</a>
Avatar billede kokkedreng Nybegynder
23. marts 2001 - 01:42 #7
>>keyser .....

Der er desværrer syntas fejl i din kode !!! ;op

/Michael
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2001 - 08:56 #8
højst sandsynligt fordi den er brugt i sammenhæng udenfor alm html - det burde man også kunne se på selve koden... lige meget - prøv dette:

<a href=\"index.html\" onMouseover=\'window.status=\"Enter\"; return true\'
onMouseOut=\'window.status=\"Soze.dk\"; return true\'
onClick=\'window.status=\"Soze.dk\"; return true\'
onmousedown=\'window.status=\"Soze.dk\"; return true\'
onmouseup=\'window.status=\"Soze.dk\"; return true\'
onfocus=\'window.status=\"Soze.dk\"; return true\'>Hyperlink</a>
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2001 - 13:56 #9

>>kokkedreng det topper med !

</a><a href=\"links.htm\" onmouseover=\"window.status=\'You are xxxx!\'; return true;\" target=\"INDHOLD2\">Links<br>

ville have givet point men da du kun har oprettet kommentar og ikke svar til spørgsmålet kan jeg ikke give point
lav et svar hvis du vil have point !
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
24. marts 2001 - 14:36 #10
<html>
<head>
<title>simple status bar</title>
<script>
window.defaultStatus = \" hi, jeg er i statusbaren!\"
</script>
</head>

<body >
</body>
</html>
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
24. marts 2001 - 14:37 #11
Jeg fik aldrig din e-mail, men det er sådan du skal gøre:)
Avatar billede rene2u Nybegynder
26. marts 2001 - 16:38 #12
ok !
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2001 - 16:51 #13
hvorfor tager du selv pointene???
Avatar billede rene2u Nybegynder
26. marts 2001 - 18:07 #14
>> keysersoze

Det skal jeg sige dig... hvis du kigger lidt længere oppe takkede jeg kokkedreng og bad ham lave et svar til dette spørgsmål, og ikke kun en kommentar, således at jeg kunne give ham pointene
(man kan ikke give point til en kom blot har kommenteret et spørgsmål !)
Men da han ikke har vendt tilbage (3 dage) - betragter jeg det som han ikke er intereseeret i point. Vi skal jo videre .................ikke
vi andre behøves jo ikke at gå i dvale af den grund.

Det var hans kommentar som var for mig et svar jeg kunne bruge, ok !?
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2001 - 18:19 #15
både og... jeg vil nok sige, at hans svar var et af de mest \"ikke gode\" af dem der var...

fx ser mit eller data2k.dk mere brugbart ud - og det fra nordclc er stort set det samme som det fra kokkedreng...
Avatar billede rene2u Nybegynder
26. marts 2001 - 18:33 #16
hmmm...
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2001 - 18:47 #17
hmmm... hvad?
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
26. marts 2001 - 18:57 #18
hvad fa.... sker der her? Du fik det svar du ønskede, men hvofor give du ikke dem som gav dig det rigtige svar point?
Mit svar passer til spørgsmålet!
Avatar billede rene2u Nybegynder
26. marts 2001 - 19:04 #19

Der skal være ro i lejeren selv om det ikke er let at gøre alle tilfreds... !?
se Tillægs ? til ? 58920
http://www.eksperten.dk/spm/59804

rene2u