Avatar billede gummisko Nybegynder
09. februar 2005 - 08:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PCI 32 eller 64 bit

Hej
Skal have installeret ny raid-controller. Jeg har ikke købt en sådan endnu, fordi jeg er i tvivl om, hvilken jeg skal købe til mit motherboard.
Når jeg laver en rapport med Everest ses følgende om mine PCI-slots:
[ System Slots / PCI0 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI0
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI1 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI1
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI2 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI2
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI3 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI3
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI4 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI4
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

Kan jeg bruge et PCI 63 kort til denne computer eller skal det være et PCI 32 Raid-controller kort (til 2 SATA diske)

MVh og på forhånd tak
Bjarne
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 09:56 #1
Du skal have en til PCI 32, og med kun 2 diske kan du alligevel ikke udnytte hvad PCI 32 maks kan overføre.
Avatar billede gummisko Nybegynder
10. februar 2005 - 13:58 #2
tak for det

og så lige:
når nu den nye raid-controller kan bruge s-ata diske kan man så bruge s-ata selv om den normale ide-controller ikke kan????
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2005 - 14:22 #3
Var så lidt, men forstår ikke helt dit sidste spørgsmål ? hvis det er en SATA controller, ja så kan den godt, det har intet med bundkortets controllere at gøre (RAID eller ej), har jeg helt misforstået dit spg, så spørg igen ;)