Wrapping af C++ structure
Jeg sidder og er ved at wrappe en C++ DLL, og løb pludselig ind i en mur da stødte på den her:typedef struct layer_obj {
char *classitem;
int numclasses;
int index;
struct map_obj *map;
} layerObj;
Mit problem er at jeg ikke har noget erklæret objektet 'map_obj' endnu. For at oprette min map_obj structure skal jeg nemlig have erklæret layerObj først.
map_obj ser således ud:
typedef struct map_obj{
char *name;
layerObj *layers; //<-- referer til layerObj
char *datapattern, *templatepattern;
hashTableObj configoptions;
} mapObj;
I forhold til de øvrige structs jeg har erklæret, kan jeg her godt se at f.eks. layerObj-navnet ikke kun er angivet til sidst som de structs jeg kender, men at den også erklæres i starten som layer_Obj. Det samme gælder for mapObj. Og så er det her at min begrænsede C++ viden kommer til kort, og jeg ikke aner hvordan det skal wrappes i C#. Er der nogen der kan give mig nogle pointers til hvordan ovenstående skal forstås?