Avatar billede niffer Nybegynder
08. februar 2005 - 20:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtage fra en tabel med check fra en anden

Hej
jeg har et internt postsystem hvor jeg er ved at lave så folk kan vælge at de ikke vil se post fra nogle bestemte personer. Mine to tabler ser såleds ud:

post
int ID
int FromID
int ToID
text Memo

ignorerlist
int ID
int UserID
int IgnorerID

jeg har prøvet med følgende: ( det 2 tal som er sat er bare som et eks)
SELECT * FROM ignorerlist, post WHERE ( ( post.ToID =2 )  AND ( ignorerlist.UserID =2 AND (
ignorerlist.IgnorerID <> post.FromID  )  )
)

håber der er nogle som kan hjælpe :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2005 - 20:29 #1
Prøv:

SELECT *
FROM post LEFT JOIN ignorelist ON post.FromID=ignorerlist.IgnorerID
WHERE ignorerlist.IgnorerID IS NULL AND post.ToID=2
Avatar billede niffer Nybegynder
08. februar 2005 - 20:37 #2
hey tak for det hurtige svar og det ser ud til at virker
Kan du ikke lige have det til et svar så jeg kan give dig de poing ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2005 - 20:40 #3
kommer her