Avatar billede kartinm Nybegynder
08. februar 2005 - 15:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Submitte <form> i en dialogBox

Hej
Jeg har problemer med følgende:

Jeg har en side, hvor man kan trykke på en <button>, og der åbnes et dialog-vindue( showModalDialog() ). I dette vindue åbnes filen fil1.php, hvor man kan vælge nogle værdier. Problemet er så : Jeg har en funktion, som tilføjer værdier til listen. Dette bliver gjort via en <form> i fil1.php, der sender har action=$PHP_SELF;

Det som sker, er at når denne form bliver submittet, så åbnes fil1.php i et nyt vindue !!

Er der nogen der har en løsninge på dette problem ? Evt. kender et alternativ til showModalDialog() !

Kriterier til løsningen er, at den skal fungere som en dialog-box
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 16:07 #1
kan du ikke bare bruge target="_self" i <form..> tag'et?
Avatar billede kartinm Nybegynder
08. februar 2005 - 16:21 #2
-> thesurfer
Nej - desværre - det virker ikke
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 16:23 #3
Kan du ikke bruge et almindeligt vindue, i stedet for showModalDialog() ?
Avatar billede kartinm Nybegynder
08. februar 2005 - 16:24 #4
jo
men jeg kan ikke lige huske hvordan jeg får flyttet data mellem dem
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 16:26 #5
opener = hovedet vinduet der åbner de andre

Hvad skal der egentligt ske?
Avatar billede kartinm Nybegynder
08. februar 2005 - 16:30 #6
det som skal ske, er at man skal vælge et værdi fra det åbnede vindue ( dialog vinduet ) og trykke på "vælg", og dette værdi sættes i et text-felt i "openere" og dialog-vinduet lukkes. Og om man har lyst, så kan man tilføje værdier i dialogvinduet via en <form>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 16:33 #7
opener-vinduet:
<form name="minform">
<input type="text" name="openertext">
</form>

popup-vinduet:

<form ...>
<input type="text" value="popupvalg">
<input type="button" value="Vælg" onclick="opener.window.document.this.minform.openertext.value=popupvalg.value;self.close()"
>
</form>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 16:35 #8
hovsa.. det var lidt forkert :-)

sådan:

onclick="opener.window.document.minform.openertext.value=this.form.popupvalg.value;self.close()"
Avatar billede kartinm Nybegynder
08. februar 2005 - 16:38 #9
jeg prøver det om lidt :)
men popup-vinduet har nu ikke nogen prioritet ! d.v.s. at det ikke fungerer som en dialogbox! den mister fokus, hvis åbner et andet vindue ... hvis du forstår hvad jeg mener !
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 16:40 #10
Forstår ikke hvad du mener..

Der skulle gerne ske dette:

- man loader hovedsiden/operner-vinduet
- klikker på "tilføj" (eller whatever) så popup-vinduet kommer frem
- popup vinduet får fokus
- man skriver/vælger et eller andet og klikker på Vælg-knappen
- det man skrev/valgte sendes over til opener textboksen, og popup'en lukkes.
Avatar billede kartinm Nybegynder
08. februar 2005 - 17:22 #11
-> thesurfer

ja- jeg fik det at virke, som jeg ville. Jeg kom i tanker om noget, jeg har prøvet før, med hjælp fra dine kommentarer :)

smid lige et svar, så kommer der point til dig
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2005 - 19:10 #12
<ole>

Du kan også sagtens bruge en showModalDialog. Så submitter du bare formen mod en iframe i dialogen - og sætter din value på formelementet i hovedvinduet via dialogens returnValue og funktionen, der åbner dialogen. Det virker hvergang  :)

Et eksempel kræver dog, du viser lidt kode

/mvh
</bole>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. februar 2005 - 21:28 #13
Et svar er smidt :-)