Avatar billede nuddel Nybegynder
08. februar 2005 - 15:19 Der er 6 kommentarer

include problemer

Hvor er det at følgende kode udskriver include tingen, men den udskriver det så det ikke bliver tolket som en "include"...?

Findes der evt. en anden include funktion frem for <!--#include file=""--> ??

switch(Request.QueryString["page"]) {
                            case "default":
                                Response.Write("<!--#include file=main.aspx-->");
                                break;
                            case "members":
                                Response.Write("<!--#include file=\"members.aspx\"-->");
                                break;
                            default:
                                Response.Write("<!--#include file=\"main.aspx\"-->");
                                break;
                        }
Avatar billede cpufan Juniormester
08. februar 2005 - 15:31 #1
jeg vil da tro du bare skal droppe response.write:

case "members":
<!--#include file="members.aspx"-->
break;
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
08. februar 2005 - 15:38 #2
Og så i øvrigt overveje at bruge usercontrols i stedet for includes.
Avatar billede basementjack Nybegynder
08. februar 2005 - 16:40 #3
Hvis du includer en .aspx bliver koden ikke udført.. Den kopier bare text ind.. Skal d udføres kode, skal du benytte User Controls istedet.

Det kan gøres på næsten samme måde:

switch(Request.QueryString["page"]) {
                            case "default":
                                myPlaceHolder.Controls.Add(myUserControl.ascx);
                                break;
                            default:
                                myPlaceHolder.Controls.Add(myOtherUserControl.ascx);
                                break;
                        }
Avatar billede nuddel Nybegynder
09. februar 2005 - 12:13 #4
oki, mange tak for de oplysninger. Det er nemlig det der er tilfældet at de skal udføre kode..!!

Jeg prøver det lige af senere idag når der kommer lidt ledigt tid, så vender jeg lige tilbage:)
Avatar billede nuddel Nybegynder
09. februar 2005 - 14:41 #5
Jeg fik følgende kode til at virke :

switch(Request.QueryString["page"]) {
                                case "default":
                                        Control c1 = LoadControl("uc.ascx");
                                        //((Pagelet7CS)c1).Category = "business";
                                        Page.Controls.Add(c1);
                                    break;
                                default:
                                        Control c2 = LoadControl("uc2.ascx");
                                        //((Pagelet7CS)c1).Category = "business";
                                        Page.Controls.Add(c2);
                                    break;
        }
Avatar billede basementjack Nybegynder
09. februar 2005 - 17:45 #6
Det lyder da godt.. :) Har du flere spm mht. usercontrols eller måde til at include?