Avatar billede 81morten Nybegynder
08. februar 2005 - 00:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

standard billede ved manglende billede

et hurtigt spørgsmål.

kan man få browseren til at at vise et standard billede hvis ikke den kunne finde billedet standard billede er et jeg selv laver.??
Avatar billede dknsj Nybegynder
08. februar 2005 - 00:07 #1
Jeg ved ikke umiddelbart hvordan det forgår i DHTML. Jeg kan udrette det i PHP hvis det skulle være. Skriv hvis du vil have et svar i PHP
Avatar billede 81morten Nybegynder
08. februar 2005 - 00:13 #2
det skal desværre være i asp så..
men det kan altså lade sig gøre
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. februar 2005 - 00:16 #3
Har stien til billedet i en database?
Avatar billede 81morten Nybegynder
08. februar 2005 - 00:21 #4
ved ikke hvad du mener men billeder ligger i en mappe men hvis der ikke er noget billede skal den istedet for det lille røde kryds vise et billede som je har lavet.
Avatar billede sys64738 Nybegynder
08. februar 2005 - 00:36 #5
Du sætte det på (IIS) webserveren, hvis det kan hjælpe dig,
Der vil blive genereret en 404 fejl hvis serveren ikke kan finde billedet,
den side laver du om til .asp der henter det billede du vil vise...
Avatar billede 81morten Nybegynder
08. februar 2005 - 00:55 #6
det kan jeg vel ikke lige gøre hvis det ligger på en server der ikke er min..
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2005 - 01:05 #7
<ole>

Mon ikke du kan finde ud af en løsning med den, der har serveren, billedet ligger på? Uden vedkommendes udtrykkelige samtykke, kan du jo alligevel under ingen omstændigheder bruge billederne

/mvh
</bole>
Avatar billede 81morten Nybegynder
08. februar 2005 - 01:47 #8
det jeg vil have er at.
hvis billedet ikke kan findes i den mappe der er reffereret til
skal den bare vise et standard billede som jeg har lavet
ligesom det lille kryds.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. februar 2005 - 07:35 #9
Det lyder ikke som om du bruger database. Så hvorfor linker du ikke bare til dit stanadardbillede, du ved jo om det findes eller ej.
Avatar billede popsy Novice
08. februar 2005 - 07:50 #10
tror han mener at det skal komme frem når andre menneskers sider ikke kan vise et billede, dvs i stedet for at se fejlen med det røde kryds, vil han se et billede han selv har lavet.
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2005 - 18:42 #11
Ja, jeg er også i tvivl om, hvad det er, spørgeren mener. Han bliver nok nødt til forklare sig lidt mere præcist. Der findes en løsning, næsten uanset, hvad han vil ... det er bare et spørgsmål om at finde den bedste  :)
Avatar billede 81morten Nybegynder
14. februar 2005 - 00:04 #12
stiller svaret mere præcist i nyt spørgsmål..