Avatar billede clean Nybegynder
07. februar 2005 - 21:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lidt langsommere ticker

Hej folkens!
Jeg har hentet en ticker fra dynamicdrive, og den fungerer også fino! Jeg vil bare gerne have den til at scrolle en del langsommere, når den skifter overskrift.

Er der muligvis én af jer java-guys der kan hjælpe mig med det?

Koden ser således ud:

<script type="text/javascript">

//configure the below five variables to change the style of the scroller
var scrollerdelay='3000' //delay between msg scrolls. 3000=3 seconds.
var scrollerwidth='450px'
var scrollerheight='14px'
var scrollerbgcolor='#FFFFFF'
//set below to '' if you don't wish to use a background image
var scrollerbackground=''

//configure the below variable to change the contents of the scroller
var messages=new Array()
messages[0]="<font face='Tahoma' style='font-size: 9pt;'>Dette er den første</font>"
messages[1]="<font face='Tahoma' style='font-size: 9pt;'>Her er så nr. 2</font>"
messages[2]="<font face='Tahoma' style='font-size: 9pt;'>Vi har sågar også en 3'er</font>"

///////Do not edit pass this line///////////////////////

var ie=document.all
var dom=document.getElementById

if (messages.length>2)
i=2
else
i=0

function move1(whichlayer){
tlayer=eval(whichlayer)
if (tlayer.top>0&&tlayer.top<=5){
tlayer.top=0
setTimeout("move1(tlayer)",scrollerdelay)
setTimeout("move2(document.main.document.second)",scrollerdelay)
return
}
if (tlayer.top>=tlayer.document.height*-1){
tlayer.top-=5
setTimeout("move1(tlayer)",50)
}
else{
tlayer.top=parseInt(scrollerheight)
tlayer.document.write(messages[i])
tlayer.document.close()
if (i==messages.length-1)
i=0
else
i++
}

function move2(whichlayer){
tlayer2=eval(whichlayer)
if (tlayer2.top>0&&tlayer2.top<=5){
tlayer2.top=0
setTimeout("move2(tlayer2)",scrollerdelay)
setTimeout("move1(document.main.document.first)",scrollerdelay)
return
}
if (tlayer2.top>=tlayer2.document.height*-1){
tlayer2.top-=5
setTimeout("move2(tlayer2)",50)
}
else{
tlayer2.top=parseInt(scrollerheight)
tlayer2.document.write(messages[i])
tlayer2.document.close()
if (i==messages.length-1)
i=0
else
i++
}

function move3(whichdiv){
tdiv=eval(whichdiv)
if (parseInt(tdiv.style.top)>0&&parseInt(tdiv.style.top)<=5){
tdiv.style.top=0+"px"
setTimeout("move3(tdiv)",scrollerdelay)
setTimeout("move4(second2_obj)",scrollerdelay)
return
}
if (parseInt(tdiv.style.top)>=tdiv.offsetHeight*-1){
tdiv.style.top=parseInt(tdiv.style.top)-5+"px"
setTimeout("move3(tdiv)",50)
}
else{
tdiv.style.top=parseInt(scrollerheight)
tdiv.innerHTML=messages[i]
if (i==messages.length-1)
i=0
else
i++
}

function move4(whichdiv){
tdiv2=eval(whichdiv)
if (parseInt(tdiv2.style.top)>0&&parseInt(tdiv2.style.top)<=5){
tdiv2.style.top=0+"px"
setTimeout("move4(tdiv2)",scrollerdelay)
setTimeout("move3(first2_obj)",scrollerdelay)
return
}
if (parseInt(tdiv2.style.top)>=tdiv2.offsetHeight*-1){
tdiv2.style.top=parseInt(tdiv2.style.top)-5+"px"
setTimeout("move4(second2_obj)",50)
}
else{
tdiv2.style.top=parseInt(scrollerheight)
tdiv2.innerHTML=messages[i]
if (i==messages.length-1)
i=0
else
i++
}

function startscroll(){
if (ie||dom){
first2_obj=ie? first2 : document.getElementById("first2")
second2_obj=ie? second2 : document.getElementById("second2")
move3(first2_obj)
second2_obj.style.top=scrollerheight
second2_obj.style.visibility='visible'
}
else if (document.layers){
document.main.visibility='show'
move1(document.main.document.first)
document.main.document.second.top=parseInt(scrollerheight)+5
document.main.document.second.visibility='show'
}

window.onload=startscroll

</script>

<ilayer id="main" width=&{scrollerwidth}; height=&{scrollerheight}; bgColor=&{scrollerbgcolor}; background=&{scrollerbackground}; visibility=hide>
<layer id="first" left=0 top=1 width=&{scrollerwidth};>
<script language="JavaScript1.2">
if (document.layers)
document.write(messages[0])
</script>
</layer>
<layer id="second" left=0 top=0 width=&{scrollerwidth}; visibility=hide>
<script language="JavaScript1.2">
if (document.layers)
document.write(messages[dyndetermine=(messages.length==1)? 0 : 1])
</script>
</layer>
</ilayer>

<script language="JavaScript1.2">
if (ie||dom){
document.writeln('<div id="main2" style="position:relative;width:'+scrollerwidth+';height:'+scrollerheight+';overflow:hidden;background-color:'+scrollerbgcolor+' ;background-image:url('+scrollerbackground+')">')
document.writeln('<div style="position:absolute;width:'+scrollerwidth+';height:'+scrollerheight+';clip:rect(0 '+scrollerwidth+' '+scrollerheight+' 0);left:0px;top:0px">')
document.writeln('<div id="first2" style="position:absolute;width:'+scrollerwidth+';left:0px;top:1px;">')
document.write(messages[0])
document.writeln('</div>')
document.writeln('<div id="second2" style="position:absolute;width:'+scrollerwidth+';left:0px;top:0px;visibility:hidden">')
document.write(messages[dyndetermine=(messages.length==1)? 0 : 1])
document.writeln('</div>')
}
</script>

Mange tak!
- Kenneth
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2005 - 21:38 #1
Du har jo linien her ;o)
var scrollerdelay='3000' //delay between msg scrolls. 3000=3 seconds.
Avatar billede clean Nybegynder
07. februar 2005 - 21:43 #2
Nej ikke helt.
Den linje du skriver, er linjen der angiver, hvor lang tid selve overskriften skal vises.

Det jeg mangler, et et stykke kode, hvor man kan angive hvor lang tid selve scrollet, fra en overskrift, til en anden overskrift varer.

Muligvis er det allerede længere nede i koden, men jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen, når det kommer til java! ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2005 - 21:48 #3
OK, så er jeg med. Er heller ikke helt skarp til javascript, men mon ikke det er denne du skal have fat i:
setTimeout("move3(tdiv)",50)
I alle 3 funktioner.
Avatar billede clean Nybegynder
07. februar 2005 - 21:55 #4
Tidligere prøvede at ændre værdien fra 50 til 10, men uden effekt..
Men effekten var åbenbart for lille til at det kunne ses!

Nu har jeg så prøvet at sætte timeouten højere (Duh?!) end før, til 130, og nu fungere det! :)

Mange tak for hjælpen, smid et svar! ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2005 - 21:56 #5
Goodi ;o)