Avatar billede maped Nybegynder
07. februar 2005 - 20:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere xp pro, hvad gør jeg?

Jeg vil have xp pro lagt ind på min comp, men når den booter fra cd rom, sker der ikke meget.

Dem starter godt nok op, men det eneste der sker er:

jeg kan trykke F6 for at instalere 3: parts drivere til scsi eller raid

Så kommer muligheden for automatisk system gendandelse F2.

Der efter går den i stå.

jeg har haft cden i en anden comp, for at se om det var den det er galt med, men der fortsætter den godt nok.

Hvad skal jeg nu prøve?
Avatar billede moejensen Nybegynder
07. februar 2005 - 20:16 #1
Det virker lidt mystisk hvad er det for en computer?
Avatar billede maped Nybegynder
07. februar 2005 - 20:19 #2
Det er en amd 2000, på asus a7v333 bundkort,
den har kørt fint i et par år ca.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2005 - 20:25 #3
Prøv at loade setup defaults i din BIOS  -start så installationen igen.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
07. februar 2005 - 20:30 #4
Har du raid/scsi installeret? I så fald skal driverne jo faktisk installeres, når den beder om det.
Avatar billede maped Nybegynder
07. februar 2005 - 20:33 #5
stigers> det hjalp ikke

petkrug> det har jeg ikke, jeg prøvede lige at trykke F6, der sker slet intet
Avatar billede moejensen Nybegynder
07. februar 2005 - 20:35 #6
går den bare i stå når du trykker på F6
Avatar billede maped Nybegynder
07. februar 2005 - 20:45 #7
nej den fortsætter til: tryk automatisk system gendandelse F2., der sker simpelthen intet
Avatar billede moejensen Nybegynder
07. februar 2005 - 20:48 #8
prøv at slette harddisken helt - formater den, så kan den ikke gendanne noget system fra tidligere, så skulle den gerne komme videre
Avatar billede maped Nybegynder
07. februar 2005 - 20:49 #9
moejensen> hvordan er det lige jeg gør det
Avatar billede moejensen Nybegynder
07. februar 2005 - 20:52 #10
brug en start disk, jeg kan evt maile dig en, hvis du smider en mail adresse. Den booter du på og skriver format c:
Avatar billede maped Nybegynder
07. februar 2005 - 20:54 #11
det er en disk med ntfs filsystem, der kan man vist ikke bruge en startdisk
Avatar billede moejensen Nybegynder
07. februar 2005 - 20:57 #12
jo det mener jeg godt man kan, du kan bare starte med at slette partitionen på disken med fdisk
Avatar billede hcma Novice
07. februar 2005 - 21:08 #13
eller benyt Killdisk:  http://www.killdisk.com/
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. februar 2005 - 21:10 #14
www.killdisk.com - følg instruktionen...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. februar 2005 - 21:11 #15
Æv - <catbody> kom først...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. februar 2005 - 21:12 #16
Sakset fra http://www.eksperten.dk/spm/586712 :
Ifølge http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Citat:

"Download and run the Bootable Floppy Disk Creator for Active@ KillDisk (click the link). It already contains all necessary files."

Dvs klik denne direkte: http://download2.lsoft.net/killdiskfloppysetup.exe - vælg [åben] - indsæt en diskette i A: - lad den snakke med disketten indtil [Close].

Der oprettes automatisk en såkaldt "DOS-bootdiskette" samt selve killdisk programmet på disketten.

Brug disketten direkte i omtalte PC - indsæt - og start dyret (skal Boote op på diskette - mulig ændring i BIOS) - Killdisk programmet starter automatisk -
Avatar billede moejensen Nybegynder
07. februar 2005 - 21:15 #17
hus på at alt forsvinder....der på ikke være et enkelt gram data på den disk der sidder i computeren du kunne tænke dig at genbruge
Avatar billede maped Nybegynder
07. februar 2005 - 21:30 #18
ok jeg prøver fra en ende af
Avatar billede maped Nybegynder
07. februar 2005 - 22:17 #19
Jeg vender tilbage med resultatet i morgen, jeg vil sove nu, skal nemlig meget tidlig op
Avatar billede maped Nybegynder
10. februar 2005 - 20:03 #20
Unskyld den lange ventetid, men har haft ret meget at lave.

Det virker ikke, jeg har prøvet både at formatere, og der efter med killdisk.
den standser stadig samme sted.
Avatar billede maped Nybegynder
11. februar 2005 - 19:05 #21
Det var en ram blok, der var stået af, nu virker det.