Avatar billede zezilie Nybegynder
07. februar 2005 - 18:55 Der er 3 kommentarer

jumpmenu virker ikke

hej alle hvorfor er det lige denne ikke fungerer som den skal

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<form name="form1">
  <select name="menu1" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
    <option value="hmm.htm">index1</option>
    <option value="hov.htm">index2</option>
    <option value="kontakt.htm">inex3</option>
  </select>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
08. februar 2005 - 05:56 #1
Hvor er javascript-funktionen MM_jumpMenu ?-)
Avatar billede zezilie Nybegynder
08. februar 2005 - 12:07 #2
hmm lavede det i dreamweaver og regnede ikke med at der skulle mere med så det ved jeg ikke helt hvad der skal stå der, men det er sikkert derfor det ikke virker
Avatar billede roenving Novice
08. februar 2005 - 22:02 #3
Din jumpmenu (jeg har ikke haft fat i Dreamweavers plugin, som umiddelbart for mig (som jo selv kan skrive en passende javascript-ting !-) ligner overkill i situationen ...) kan du f.eks. skrive ind sådan:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/javascript">
function jumpTo(target,sel){
  if(target == 'parent'){
    parent.location.href = sel.value;
  }else if(target=='top'){
    top.location.href = sel.value;
  }else if(target=='blank')
    window.open(sel.value,'newWin');
  }
</script>
<title>Den vigtige titel, som bliver skrevet i browservinduets top, og er søgemaskinernes vigtigste kilde til at rate dit indhold</title>
</head>

<body>
<form name="form1">
  <select name="menu1" onchange="jumpTo('parent',this)">
    <option value="hmm.htm">index1</option>
    <option value="hov.htm">index2</option>
    <option value="kontakt.htm">inex3</option>
  </select>
</form>

</body>
</html>