Avatar billede grabit Nybegynder
22. marts 2001 - 19:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mac problem med img src (javascript frame!)

på siden:
http://www.resite.dk/kundeweb/gestus/
står der bureau smidstrup nederst i en frame med meget mørt skrift. På macintosh viser logoet sig ikke!
Har du et bud!
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 20:18 #1
Hvis det er \"Smidstrup Grafisk Bureau\" du refererer til, så skal du nok bare kalibrere din mac skærm
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 20:20 #2
sorry - har lige kigget... det var ikke det
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 20:22 #3
Jeg tror hvis du angiver hele stien til logoet, vil problemet løse sig
Det er ikke altid at mac\'en kan finde ud af hele stien
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 20:23 #4
mouseover i dropdownmenuerne virker heller ikke på mac\'en - det er i det hele taget ikke så heldigt at benytte Javascript hvis det også skal bruges til mac
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2001 - 20:49 #5
<ole>
superior >> Vrøvl! JavaScript er nøjagtig lige så godt understøttet på Mac, som på PC!

grabit >> Nej, du skal bare se den i NS på én af platformene :) Prøv evt. at vælge \"View Source\" og se en fin blinkende kode!
Prøv de steder i \'gestus.html\', hvor du skriver tags ud med JavaScript at skrive \'&lt;\' istedet for \'<\' og \'&gt;\' i stedet for \'>\'.
I den øverste frame skal du lige lave et mellemrum inden \'frameborder=0\'.
Jeg ville nok også skrive <html>- og ikke kun <body>-tags.
Jeg tror også, jeg ville skal sætte baggrundsfarven i gåseøjne: ..... bgcolor=\\\"#4A4A46\\\" .....
Det her er også noget rod:
<layer id=\"slidemenubar3\" onMouseover=\"pull2()\" onMouseout=\"draw2()\" z-index=\"1\" visibility=\"hide\">
z-index og visibility (som i øvrigt bør sættes til \'hidden\' og ikke \'hide\') skal stå i inline styles eller i dit stylesheet foroven...i hvert fald ikke frit svævende.
Desuden understøtter NS slet ikke mouse-events på lag før i version 6...hverken på Mac eller PC :)
/mvh
</bole>
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 20:56 #6
Ole>
Selv om jeg er MEGET glad for mac, så må man erkende at det ikke er helt korrekt, det du siger. Jeg har stor respekt for din kunnen, men alligevel; Bl.a. det jeg skriver med mouseover-funktionen. Den duer eksempelvis ikke på min mac, men derimod OK på min PC (Det skal lige siges for en god orden skyld, så benytter jeg ie på begge)
Avatar billede johnnyk Nybegynder
22. marts 2001 - 21:05 #7
-> Ole
Det er måske mere et spørgsmål - men behandler NS4 f.eks. ikke div ligesom layers. Med div kan man da sagtens lave mouse-events, der også understøttes af NS4.
/Johnny
Avatar billede grabit Nybegynder
22. marts 2001 - 21:09 #8
tak til ole!
Avatar billede johnnyk Nybegynder
22. marts 2001 - 21:16 #9
-> Ole
Ups - det har du selvfølgelig ret i :) Jeg trækker lige min kommentar tilbage.
/Johnny
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2001 - 21:46 #10
Nu sidder jeg desværre på min laptop-PC (min hjemme-Mac ligger skilt ad lige nu), men jeg prøver da lige på arbejdet imorgen. Jeg er næsten 1000% sikker på, jeg har lavet mouse-events på min Mac i IE!
Men bortset fra den ene ting, lød det som en generel advarsel mod JavaScript på en Mac...hvad er du mere stødt ind i? Jeg skal iøvrigt lige gøre opmærksom på, at IE til Mac stinker...specielt version 4.5 - men det har ikke noget med platformen at gøre...det er IE-koden :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2001 - 21:49 #11
Som sidebemærkning vil jeg godt lige sige, at alt, jeg kan, er lært på en Mac! Jeg har aldrig selv haft andet, før oktober sidste år :)
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 23:21 #12
Det tænkte jeg næsten... Jeg har set en del af dine basvarelser, og man kan næsten spore din iver for at hjælpe, når det gælder noget på mac...
Jeg har bl.a. oplevet mange forskellige drop-down menuer som ej virkede..
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2001 - 23:57 #13
Formodentlig i IE4.5, der har en yderst mangelfuld og besynderlig DOM! :)