Avatar billede clausga Nybegynder
07. februar 2005 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

må ikke kunne se i undermapper

Jeg har en hjemmeside som lægger ved et webhotel som kører på apache server.... men jeg vil ikke have at folk kan klikke fx www.minside.dk/images/ og så se i den mappe eller alle de andre undermapper, kan jeg lægge noget ind i min .htaccess som forhinder dette
Avatar billede 7th Praktikant
08. februar 2005 - 11:52 #1
Options FollowSymlinks skulle afhjælpe dit problem.
Avatar billede clausga Nybegynder
08. februar 2005 - 14:43 #2
kan jeg lave så den går til en bestemt side hvis der er en som skriver fx www.min-side.dk/mappe/ ???
Avatar billede 7th Praktikant
08. februar 2005 - 19:55 #3
Både ja og nej.

Options FollowSymlinks

ReWriteEngine on
ReWriteBase /

# hvis mappe eksisterer
ReWriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F

# så hvis vis test.php
RewriteRule .* /test.php [L]

Problemet er dog, at ovenstående overskriver default/index filen, hvilken jo ikke er smart :) Så du må få fat på en person, der har bedre styr på rewrite delen.
Avatar billede clausga Nybegynder
08. februar 2005 - 20:04 #4
det gør vel ikke noget hvis der ingen index filer er i mapperne ?
Avatar billede 7th Praktikant
08. februar 2005 - 20:09 #5
Nææ, men nu var min ide at lægge .htaccess i rodmappen. Ellers synes jeg ikke det kan betale sig. Så kan du lige så godt lave en index fil til hver mappe.
Avatar billede clausga Nybegynder
08. februar 2005 - 22:10 #6
ja ok det virker på den måde så kommer det nok ikke til at virke da jeg jo har nogle sidder der hedder www.min-side.dk/admin/ & www.min-side.dk/produkter/
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2005 - 01:54 #7
Options -Indexes

er nok noget nærmere en løsning på probelemet. Se evt. http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#options

Jeg kan ikke lige se, hvad symlinks har med sagen at gøre. Et symlink er ca det samme som en genvej i Windows - altså en lille fil, der udelukkende fungerer som "vejviser" til den reelle fil, der ligger et andet sted.
Avatar billede 7th Praktikant
09. februar 2005 - 14:38 #8
Beklager mit forkerte svar, sandbox har den rigtige løsning :)

Iøvrigt er

# hvis mappe eksisterer
ReWriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F

også noget værre vrøvl.