Avatar billede rpedersen Nybegynder
07. februar 2005 - 16:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

finde max, min værdi i felter på en formular

Jeg har 10 felter på en formular, hvori der bliver indtastet nogle målinger. under de 10 felter har jeg 3 felter hvori jeg skal beregne gennemsnit, min og max værdi. gennemsnittet har jeg fundet ud af, men hvordan finder jeg max/min værdien af de 10 felter ?
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2005 - 18:29 #1
How have you found the average?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
07. februar 2005 - 18:38 #2
=(([Inds_t1_1]+[Inds_t1_2]+[Inds_t1_3]+[Inds_t1_4]+[Inds_t1_5]+[Inds_t1_6]+[Inds_t1_7]+[Inds_t1_8]+[Inds_t1_9]+[Inds_t1_10])*0,1)/Forms!Kvalitetscertifikat!Prøver.Form!Text89
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2005 - 19:16 #3
This is NOT tested! It may give problems if values are NULL.

You use it similiar to your example

=MyMin()

or

=MyMax

Function frmMin() As Double
Dim dblMin As Double

    dblMin = Me("Inds_t1_" & 1)
    For i = 2 To 10
        If Me("Inds_t1_" & i) < dblMin Then dblMin = Me("Inds_t1_" & i)
    Next i

    frmMin = dblMin

End Function

Function frmMax() As Double
Dim dblMax As Double

    dblMax = Me("Inds_t1_" & 1)
    For i = 2 To 10
        If Me("Inds_t1_" & i) > dblMax Then dblMax = Me("Inds_t1_" & i)
    Next i

    frmMin = dblMax

End Function
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2005 - 14:29 #4
status?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
12. februar 2005 - 22:38 #5
Sorry, jeg har været ved at prøve lidt men har stadig ikke fået det til at virke, jeg skal lige prøve lidt mere, så skal du nok få besked.
Avatar billede rpedersen Nybegynder
16. februar 2005 - 15:55 #6
Jeg kan ikke rigtigt få det til at virke, hvor skal jeg placere koden ?
Avatar billede terry Ekspert
16. februar 2005 - 19:17 #7
You can either have the code in module or in the code to the form
If you are having problems then I can take a look if you can send me your dB?

eksperten@NOSPAMsanthell.dk

remove NOSPAM
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2005 - 11:02 #8
Have you received my mail?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
17. februar 2005 - 13:28 #9
Jeg har modtaget din mail, mange tak for hjælpen. jeg prøver at kopiere funktionen  sådan at jeg også kan få min, max vist i de andre felter.

Den kode som thomas har svaret i spm 591600, virker sådan set også godt, men hvis man opretter en ny record og ikke får tastet noget i underformularene, så er det ikke muligt at indtaste senere, kan mån få den til at oprette et felt i hver underformular så man er sikker på der bliver lavet en record  ?
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2005 - 13:36 #10
Hi Rene
Ref spm. 591600 An idea would be to create a new record in the sub form tables then refresh the form (me.requery)

You can insert the records using something like this. THis creates a record with the primary key fields which is necessary!

Docmd.runsql "INSERT into TheSubTable (Stm_prodordre, loebenr) Values (" & Me.Stm_prodordre & "," & Me.loebenr & ")"
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2005 - 13:38 #11
Run the code in the AFTER INSERT event.
Avatar billede rpedersen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:17 #12
det virker fint hvordan kommer jeg uden om warnings ?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:21 #13
Har fundet ud af det med warnings,
DoCmd.SetWarnings False
Koden
DoCmd.SetWarnings True

Tak for hjælpen

René
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2005 - 14:25 #14
Thanks René

did you get the other fields working too?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:28 #15
Jeg var vist lige hurtig nok til at aceptere der, der kommer en fejl efter jeg har udfyldt formularen, så vil den igen fyre sql´en af og oprette recorden igen. Men det kan den ikke da det vil give dublicate record, hvor den kan jeg komme uden om det ?
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2005 - 14:43 #16
How can you run the SQL again if the code is in the main forms AFTER INSERT?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
17. februar 2005 - 16:02 #17
Jeg tror ikke det er sql´en det kører igen. men når jeg taster noget i under formularen går det galt, hvis jeg går en record tilbage og så frem igen kan jeg godt indtaste i underformularen ?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
17. februar 2005 - 16:07 #18
Det hjælper at sætte denne kode ind efter sql´en i after insert

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70

Jeg ved ikke helt havd den gør, men det er taget fra en refresh knap jeg har lavet på formen ?
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2005 - 16:32 #19
OK, so its all working now then?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
17. februar 2005 - 16:46 #20
ja, det virker
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2005 - 18:19 #21
GREAT