Avatar billede andreas_elrond Nybegynder
07. februar 2005 - 11:48 Der er 6 kommentarer

Streaming Video Live fra Mac, på gratis server?

Jeg ønsker at streame video live over internettet, altså mest det foregår. Da jeg ikke har penge til at købe plads på en streaming server overvejer jeg følgende:
Er det muligt at gøre det via en af de mange gratis (eller meget billige) servere der findes, jeg tænker her på eks. yahoo sites, eller andre hvor man har 100 mb til eks 10 kr/md? Evt at installere et lille program på serveren der muliggør serveren der gør dette?

Det skal nævnes at jeg er mac-bruger.

MVh og tak
Andreas
Avatar billede japping Nybegynder
07. februar 2005 - 11:56 #1
Du får ikke lov til at streame på deres servere, en sådan løsning koster.
Mulighed: Du laver din egen server og streamer til den. Her kan andre så se din video.
Avatar billede andreas_elrond Nybegynder
08. februar 2005 - 00:22 #2
Vil det så ikke blive lagret på den server jeg laver? Jeg vil helst undgå at folk kan gemme de filer som jeg streamer.
Vil jeg evt kunne bruge min computer som jeg optager live ind på og så sende det ud via eks 3-mobils netværk (det kører 115-384 kb/s), som singlecast og så eksempel 20 mennesker kan se det den vej via nettet?

Jeg vil gerne kunne tage rundt og streame live via mobiltelefon-opkobling til mange brugere på en gang. De skal helst ikke kunne gemme filen på deres disc, det skal være så billig en løsning som muligt.
Jeg har ikke meget teknisk vid, så skriv gerne svar meget specificeret.

På forhånd mange tak
Mvh
Andreas Elrond
Avatar billede andreas_elrond Nybegynder
08. februar 2005 - 12:25 #3
Jeg mener Multicast og ikke singlecast...
Avatar billede japping Nybegynder
08. februar 2005 - 12:58 #4
Hvor har du video-billederne fra ? Er det en fil eller kamera ?
Skal billederne ud til 3-mobiler eller på internettet ?
Avatar billede andreas_elrond Nybegynder
10. februar 2005 - 01:30 #5
-Billederne kommer fra et kamera og optages live (Vi vil optage det til harddisc samtidigt hvis muligt).
-Videoen skal på internettet, men evt sendes som data via 3-mobil netværk, da det er hurtigt og mobilt.

Ligeledes 2 ekstra ting:
-Hvor lav en hastighed kan man vise video med (v. lav videokvalitet, men god lydkvalitet), er 30-40 kb/s rigeligt?
-Når vi streamer er det så muligt kun at sende et stream ud som alle brugere læser, eller skal sendes 1 stream til hver bruger?
  -Altså v 40 kb/s, skal vi så sende 10 x 40 kb afsted til 10 brugere, eller er det muligt kun at sende 1 x 40 afsted som alle så læser/spejler på en eller anden måde?

M venlig hilsen og tak igen.
Andreas
Avatar billede andreas_elrond Nybegynder
10. februar 2005 - 01:32 #6
Ligeledes: det vi ønsker hedder vist webcasting, og ikke streaming...