Avatar billede konig Nybegynder
05. februar 2005 - 23:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

maksimal temperatur på Barton 2700+

Der er muligvis andre der har svaret på flg...men jeg har ikke kunnet finde præcise informationer.

Min nyindkøbte computer går til tider ned efter at have været tændt noget tid, og går hurtigere ned når når den først har været nede én gang. Ved ghenstatr efter nedbrud siger siger bios at processor er 52 grader varm og MB 40 grader. Jeg aner dog ikke om 52/40 grader er for meget???????

Der er en køler på grafikkortet(Radeon 9600 Pro) men jeg kan ikke finde ongen oplysninger om temperaturen på den. Den kan vel også blive for varm eller hvad?

Jeg har kørt diverse ramtest uden der er fundet fejl og jeg har  reinstalleret windows  Kører xp pro.

på forhånd tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 23:33 #1
Min egen klippestabile barton 2500+ kører 60/40, så din temperatur kan ikke siges at være for høj.
Normalt skal de lige 10-15 grader højere før de bliver ustabile og lukker ned. Prøv at installere dette program, som kan fortælle dig temperaturerne imens du er i windows: http://mbm.livewiredev.com/download.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. februar 2005 - 23:39 #2
Kør med kabinettets side afmonteret, og hvis det løser problemet, så har du et varme problem !
Avatar billede konig Nybegynder
07. februar 2005 - 21:09 #3
Nu har jeg kørt med kabinettet åbent...computer er gået ned et par gange men slet ikke så meet som før. Giver det mening? Hvis bartin kan tåle 60 grader, så burde det vel ik være et varme problem. Kan det evt. være grafikkortet der bliver for varmt???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. februar 2005 - 22:04 #4
Det kan det også, men der er jo ingen føler på, så det er ikke til at måle. Det eneste du kan gøre er at rense køleribberne og checke at blæseren kører.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. februar 2005 - 22:50 #5
Du kan også spørge din forhandler, om de altid anvender Køle-Pasta mellem CPU og køler.
Avatar billede konig Nybegynder
07. februar 2005 - 23:39 #6
Køleribbene må være rene eftersom den er helt ny!!

Kølepasta eller ej har vel ikke nogen betydning når den nu kun bliver 50 grader?? Den skulle jo kunne tåle mindst 60 grader!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2005 - 13:29 #7
Hvad med strømforsyningen, er den meget varm ved berøring ? ?
Avatar billede konig Nybegynder
08. februar 2005 - 13:46 #8
Har faktisk ikke mærket på strømforsyningen. Hvor varm må den blive?
Mærker på den i aften....
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 14:13 #9
Lun, men ikke mere !
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 12:02 #10
Er du kommet videre ?
Avatar billede konig Nybegynder
21. september 2006 - 17:01 #11
sorry. havde sgu helt glemt denne. Fandt ud af det var et problem med grafikkortets driver der fik den til at gå kold.