Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
05. februar 2005 - 23:03 Der er 1 løsning

xml på compact .net framework virker ikke

Hey. Nu har jeg i efterhånden rigtig mange timer prøvet at få noget xml til at virke på min hp 4700 fætter. men det vil bare ikke. jeg har lavet det i c#.net som smart device og hvis jeg lader være med at bruge det jeg har lavet så det kun er gui'en så virker det 100%. den viser comboboxe og knapper osv som den skal. men så snart jeg prøver at bruge xml så får jeg fejl.

jeg har prøvet at køre program på computeren (bare dobbeltklikke på exe-filen) og der henter den alt op fra xml-filen som den skal. men så snart jeg kopierer over på pda'en så går det i ged.
den siger:

file not foundexception
XmlTextReader::Throw blablabla
XmlTextReader::OpenUrl blabla
XmlTextReader::Read blabla
XmlReader::MoveToContent blabla
XMLReader::HentAlleBasis <---dette er metoden som kører xml-delen

Jeg bruger som i kan se XMLTextReader og ikke XMLDOM (som jeg prøvede først og heller ik virkede).

Hvad kan være gal? eller virker xml bare ikke på pda'er?

håber i kan svare på det for ville dælme gerne have det program over på pda'en :)

Hilsen Carsten
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
07. februar 2005 - 22:25 #1
Vi lukker igen her. Fandt ud af fejlen.
Til alle som skal lave noget med xml på pocket pc så HUSK at hvis man bruger xmltextreader så ska man ikke hive xml-filen ind via det. man skal bruge streamreader til at læse filen ind og så bruge xmltextreader til at læse streamen. så virker det :)