Avatar billede dizzim Nybegynder
05. februar 2005 - 19:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tjeck for tal i array, fejl ved ingen match

Hej,
jeg skal finde et tal i et array. Og til det har jeg skrevet følgende kode:

for ($i=0;$i<10;$i_reserved++) {
                if (in_array("$i_reserved", $reserved_tables, true)) {
                  echo "Bord $i_reserved er reseveret.<br><br>";
                } else {
                  echo "Bord $i_reserved er frit.";
                }

Mit problem er bare at hvis at der ikke er et eneste af de 10 borde der er reseveret så kommer der følgende fejl:

Warning: in_array(): Wrong datatype for second argument in /free1go/c/o/***URL*** on line 164

(linie 164 er den der starter med if(in_array("i_rese... )

Som i kan se skriver den wrong data type, men alt hvad der bliver lagret i arrayet er nogle tal og i de tilfælde hvor at borderne ikke er reseveret ingen ting.
Nogen der ved hvad det kan skyldes?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
05. februar 2005 - 19:44 #1
bare fjern  ,true  da det gør det ekstra strickt

http://se.php.net/in_array
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. februar 2005 - 21:25 #2
Du har også lidt rod med din løkke. Først bruger du $i og bagefter $i_reserved
Avatar billede dizzim Nybegynder
07. februar 2005 - 13:00 #3
løkkeen havde jeg retet.. men var bare kommet til at smide en ældre udgave op.

Jeg har fjernet true men der kommer stadig fejl.
Avatar billede dizzim Nybegynder
09. februar 2005 - 17:02 #4
bump