Avatar billede obinex Nybegynder
05. februar 2005 - 17:47 Der er 9 kommentarer

Trådløst netværk. Let, men VIGTIGT !

Jeg skal sætte et trådløst netværk op. Jeg har installeret softwaren til hoved computeren, og tilsluttet modemet til den trådløse router, og derefter pc'en. Problemet er bare at jeg ikke kan til slutte de bærbare computere, to med inbygget G 802.11 og en med et G 802.11 kort.
Hvordan gør jeg ???
Avatar billede obinex Nybegynder
05. februar 2005 - 17:49 #1
Den trådløse router kører selcfølgelig også G 802.11
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2005 - 17:50 #2
Har du aktiveret det trådløse i routeren ?

Sat kryptering på ?
Sat MAC adresse lister på ?
Avatar billede integrale Nybegynder
05. februar 2005 - 17:52 #3
De fleste trådløse net til hjemmebrug er (næsten) selvkonfigurerende; der er derfor formentlig tale om en banal, men fatal fejl.

Kan du prøve at beskrive nærmere, hvilke komponenter du har, og hvordan de er koblet sammen?
Avatar billede obinex Nybegynder
05. februar 2005 - 17:56 #4
JEg har en Belkin Wireless Router 802.11g 54Mbps. Jeg har tisluttet mit modem til denne og derefter til den staionære pc.
De bærbare kan nu godt oprette forbindelse, men jeg vil gerne kunne konfigurere sikkerheden, da den er åben for alle, så NYT SPØRGSMÅL ;)
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2005 - 18:02 #5
Du logger ind på routeren og sætter enten WEP eller WPA kryptering på !
Avatar billede obinex Nybegynder
05. februar 2005 - 18:04 #6
Leif > Jeg er en grønskolding inden for netværk. Hvordan logger jeg ind der, og opretter brugere?
Angiv det som et svar!
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2005 - 18:14 #7
Du skal finde IPen på Routeren, den kan du finde på 2 måder enten kigge i manualen der står standard adressen eller ved at skrive IPconfig på en af maskiner der er tilsluttet, der er det Gateway du skal kigge på.

Normalt kan man gå ind i sin browser og skrive http://IPadresse, der vil den sikkert bede om et brugernavn og password, standard står i manualen !
Avatar billede logsuppe Nybegynder
07. februar 2005 - 13:40 #8
Kan godt være jeg spørger dumt, men har du aktiveret trådløs på bærbarene? Mange bærbare med indbygget trådløs har en knap til at aktivere det, mens bærbare med kort også skal aktiveres efter det er installeret! Har du sikkert gjort, men minder dig om det alligevel.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:55 #9
luk spm