Avatar billede bramming Nybegynder
05. februar 2005 - 12:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Som Locked, hvad siger loven omkring dette

Hej exp...

Nu synes jeg der har været en del om alle de hersens mobiler med sim lock...

Hvordan lyder den lovmæssige del?!?!

For synes ikke det var ret lang tid siden man hørte at mobilerne nu var blevet frataget at være sim låste.. hvis man bare sagde til det selskab man købte telefonen hos, at man gerne vil have den låpst op med det samme?!?!

Hjælp.. er der en lov, hvis hvad siger den?
Avatar billede screem_brille Novice
05. februar 2005 - 13:14 #1
DEt er og har ltid været fuldt lovligt at låse sin telefon op, det du nok tænker på er at det nu var lovligt for 3 at binde kunderne i 12 måneder, fremfor de 6 måneder som ellers var det normale.
Avatar billede bramming Nybegynder
07. februar 2005 - 23:27 #2
Nej mener nu om teleselskaberne må låse telefoner i op til 6 måneder - er der en lov der siger det? - Eller kan jeg bare gå ned efter f.eks 2 måneder eller med det samme og sige jeg vil gerne have min telefon låst op - sådan jeg f.eks kan bruge et andet sim-kort - dog at jeg stadig køber deres abodoment.. og betaler?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2005 - 00:20 #3
Der er ingen lov der forhindrer dig i at få din telefon låst op, og der har aldrig været det!

Dog skal du sikkert betale (typisk) omkring 500,- at få oplåsningskoden fra din udbyder.

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=8494