Avatar billede martinnus197331 Nybegynder
04. februar 2005 - 16:45 Der er 5 kommentarer

Trådløst. Hvordan foregår det?

Jeg har lige koblet en trådløs router på min forbindelse så min sambo kan komme på nettet med hendes bærbare pc.
hun har selvfølgelig trådløst netkort i computeren.

Hvordan foregår det så når hun vil med på min forbindelse?
skal hun ind i kontrol panelet på sin comptuter og lave noget ved "netværks forbindelser" osv.?

Eller kommer hun bare med på forbindelsen når hun tænder sin bærbare i nærhenden af routeren?

Hvor langt kan hun gå væk fra routeren?
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2005 - 17:51 #1
Hun skal jo lige kende koden for at komme på dit trådløse netværk samt navnet på det, så burde det virke.

hvor langt hun kan gå væk tjaaa det er jo så det gode spøgsmål, det er ikke til at vide før man har prøvet.
Avatar billede martinnus197331 Nybegynder
05. februar 2005 - 10:45 #2
Gider du skære det lidt ud i pap?

KOden?
Skal jeg lave en kode for at det er sikkert så andre ikke bruger det mener du?
Jeg har hørt at andre bare kan hoppe med på, hvis man ikke "låser" det på en eller anden måde.
Avatar billede kenp Novice
05. februar 2005 - 10:58 #3
ja da du ahr vel sat kryptering på dit netværk (ved at vælge enten en WEP eller WPA kryptering og taste en kode) den skal hun jo også bruge for at må komme på dit net.
Avatar billede martinnus197331 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:57 #4
Jeg har ikke trådløst netværk. Det er kun hende der har.
Spørgesmålet går bare på om hun kan koble sig på min netforbindelse uden at skulle skrive alt muligt.
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2005 - 17:02 #5
øhhh du skriver da øverst at du har det?