Avatar billede martin_g Nybegynder
04. februar 2005 - 15:24 Der er 1 kommentar

Opdeling af output

Hej,

Først: Jeg er ikke særligt php-stærk, og spørgsmålet kan derfor være meget lettere end jeg tror (det er det nok!). Beklager.

Jeg har et setup, hvor man kan oprette et 'event' i en kalender, og alle brugerne har som default 'ikke svaret' (status=1 i det følgende). Man kan så gå ind og melde sig til (status =3) eller melde fra (status =2). Derefter kan man så gå ind og se antallet af tilmeldte, afmeldte og ikke svarede. Dette kommer ud af nedenstående kode.

Mit spørgsmål: På nuværende tidsunkt bliver alle brugerne smidt ud i et dump, sorteret efter status, men jeg ville meget gerne dele det op, så jeg fik
Tilmeldt: [antal]
og så dump af navne og begrundelse, samt tid (som det er nu)

og på tilsvarende måde frameldt og ikke svaret - altså helst i 3 forskellige dump (som jeg så kan lægge ind i noget layout).

Men HVOR skal jeg sætte noget 'where' sætning ind, og hvor meget af koden skal kopieres ?

På forhånd tak - jeg giver den 100 point, da I jo lige skal læse lidt kode igennem.

----------------------------------------------------------------
<?php
error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);
session_start();
require_once ("db_connect.php");

$event_id = $_REQUEST["event_id"];

if(!$event_id){    echo "Der er opstået en fejl. Manglende event_id. Prøv igen fra forsiden!";    return; }

$db = db_connection();
    $q = "SELECT * from events WHERE event_id = '$event_id'";
    $result = query($q);
    $error = mysql_error($db);

    if($error){
        $strError = "<br> noget gik galt! Fejl: ".$error;
        return $strError;
    }else{

        $num_results = mysql_numrows( $result );
        if ($num_results > 0) {
        ?>

        <html>
        <body>

        Oplysninger om event <br><br>

        <?

            for ($i=0; $i <$num_results; $i++)
            {
                    $row = mysql_fetch_array($result);
                    // Vender datoen om til danske forhold.
                    $pieces = explode(" ", $row["dato"]);
                    $pieces = explode("-", $pieces[0]);
                    $array = array($pieces[2],$pieces[1], $pieces[0]);
                    $thedate = implode(".", $array);
                    ?>

                        <br><br>Dato: <? echo $thedate; ?>
                        <br>Type: <? echo $row["type"]; ?>
                        <br>Sted: <? echo $row["sted"]; ?>
                        <br>Tid: <? echo $row["tid"]; ?>
                        <br>Info: <? echo $row["info"]; ?>
                        <br>Ansvarlig: <? echo $row["brugernavn"]; ?>
                        <br>Hold: <? echo $row["hold_id"]; ?>

                    <?

                    // Her kommer opslaget i event_respons tabellen for at se spilleres status i forhold til den pågældende event. Men kun hvis brugeren er logget på ellers vises ingenting.
                    if ($_SESSION['userlevel'] == $row["hold_id"]) {
                        $username = $_SESSION['username'];
                        if ($username) {
                            $event_id = $row["event_id"];
                            $q_event = "SELECT * from event_respons WHERE brugernavn = '$username' AND event_id = '$event_id'";
                            $result_event = query($q_event);
                            $error_event = mysql_error($db);

                            if($error_event){ $strError_event = "<br> noget gik galt! Fejl: ".$error; return $strError_event;
                            }else{
                                // Spilleren er logget på og vi kan vise hans/hendes status i forhold til den pågældende event.
                                $row_event = mysql_fetch_array($result_event);
                                echo "Status-variabel: ".$row_event["status"];
                                if ($row_event["status"] == "1") { $current_status = "Ikke svaret"; }
                                else if ($row_event["status"] == "2") { $current_status = "Du er tilmeldt denne event. Note: ".$row_event["begrundelse"]; }
                                else if ($row_event["status"] == "3") { $current_status = "Du er afmeldt denne event. Note: ".$row_event["begrundelse"]; }
                                ?>
                                    <? echo $current_status; ?>
                                    <br><a href="insert_event_respons_form_spiller.php?event_id=<? echo $event_id ?>">Tilmeld/Afmeld</a>
                                <?

                            }

                    // Her vises tilmeldinger/afbud etc for den aktuelle event alle spillere.
                    $q_event_status = "SELECT * from event_respons WHERE event_id = '$event_id' ORDER BY status desc";
                    $result_event_status = query($q_event_status);
                    $error_event_status = mysql_error($db);

                    if($error_event_status){ $strError_event_status = "<br> noget gik galt! Fejl: ".$error; return $strError_event_status;
                    }else{
                    $num_results_status = mysql_numrows( $result_event_status );
                    if ($num_results_status > 0) {

                        $no_answer = 0;
                        $coming = 0;
                        $cancelled = 0;

                        for ($i=0; $i <$num_results_status; $i++) {
                            $row_event_status = mysql_fetch_array($result_event_status);

                                if ($row_event_status["status"] == "1") { $current_status = "Ikke Svaret"; $no_answer++; }
                                else if ($row_event_status["status"] == "2") { $current_status = "Tilmeldt"; $coming++; }
                                else if ($row_event_status["status"] == "3") { $current_status = "Afbud"; $cancelled++; }

                            ?>

                            <br><? echo $row_event_status["brugernavn"]; ?> <? echo $current_status; ?> <? echo $row_event_status["begrundelse"]; ?> <? echo $row_event_status["tid"]; ?>

                            <?

                    }
                    ?>

                    <br><br>Mangler at svare: <? echo $no_answer; ?> Antal tilmeldt: <? echo $coming; ?> Antal Frameldt: <? echo $cancelled; ?><br>

                    <?
                    }

        else {
            echo "<br><tr><td class=\"text\">Der er ingen events for den pågældende periode.</td></tr>";
        }

?>

</body>
</html>
Avatar billede martin_g Nybegynder
04. februar 2005 - 15:25 #1
Jeg går ud fra at der kun skal ændres noget efter linjen med

// Her vises tilmeldinger/afbud etc for den aktuelle event alle spillere.