Avatar billede messy Nybegynder
04. februar 2005 - 14:53 Der er 1 kommentar

Remote shutdown af Windows service (programmering)

Hej!

Jeg har brug for at kunne lukke en service på en given maskine. Jeg kender service navnet og serverens navn.

Jeg har forsøgt lidt med en komponent der hedder ServiceManager og det virker fint nok... bortset fra ved en enkelt service - hvilket selvfølgelig er den vigtigste af dem alle.

Servicen lukker ikke ordentlig, men står blot til "Stopping" og så sker der ikke mere.

Findes der en måde hvor jeg kan tvinge den service til at lukke?
Det skal gerne være et lille program eller component jeg kan kalde med nogle parametre (maskine/service).

Jeg kender allerede kill.exe, men det kræver et process-ID, samt at kill.exe er installeret - og køres (?) - fra den maskine der skal lukkedes. Som udgangspunkt er det ikke en mulighed, men det kan da være at jeg kan overtale til den eller en lignende løsning.

Derudover skal det være muligt at starte servicen igen. Om det så betyder at jeg skal køre serviceprogrammet en gang til, betyder ikke så meget.
Avatar billede lap Nybegynder
05. februar 2005 - 00:40 #1
har du prøvet psexec og "net ??? stop" fra www.sysinternals.com ?