Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
04. februar 2005 - 14:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opløsningen på skærmen

Hey

Jeg er kommet til at sætte opløsningen på min skærm alt for højt, og nu er com gået helt i sort og så er der en blå kasse hvor der står: Attantion - Out af Range. Hvad gør jeg for at få den tilbage igen.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. februar 2005 - 14:27 #1
Start op i fejlsikret tilstand, ændre den tilbage og boot :)

Fejlsikret tilstand: tryk F8 lige før den skal til at starte Windows.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
04. februar 2005 - 14:43 #2
Det kan jeg ikke, når jeg er startet i fejlsikret tilstand står skræmen på det mindste som udgangspunkt, og det hjælper ikke hvis jeg laver den om til noget andet og så gemmer det. når jeg så genstarter (som jeg regner med at boot er) er problemet der stadigvæk
Avatar billede tomb3 Nybegynder
04. februar 2005 - 14:47 #3
Hm lyder mystisk.
Prøv at tage gfxkortet ud og smæk det i igen, start herefter op.
Ved ikke om det hjælper, men er da et forsøg værd.
Avatar billede klatten Nybegynder
04. februar 2005 - 15:03 #4
?hvordan er det lykkes dig at sætte den så højt!
Normalt når du ændrer opløsningen vil den skifte og så give dig 15 sekunder til at bekræfte den nye instilling. Hvis skærmen går i sort, kan du jo ikke have bekræftet det! Derfor skulle den automatisk have skiftet tilbage efter 15 sekunder!

Mit forslag: start op i fejlsikret tilstand og slet så her dine skærmdrivere samt driver til grafikkort. Boot herefter op normalt.
Avatar billede t_holst Nybegynder
04. februar 2005 - 15:04 #5
Du kan osse gå ind i fejlsikret tilstand og fjerne grafikkort driveren. for derefter at genstarte. Så skal du selfølgelig instalere grafikkortet igen bagefter.
Avatar billede thov Forsker
04. februar 2005 - 15:05 #6
I 'fejlsikret' tilstand går du ind i 'Enhedshåndtering' og sletter grafikkortet.
Ved reboot vil den starte i 640x480 og installere kort+driver igen.
Avatar billede t_holst Nybegynder
04. februar 2005 - 15:05 #7
jeg var lidt sent på den.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
04. februar 2005 - 15:05 #8
ok det prøver jeg lige, har lige prøvet at lave en systemgendannelse.

Jeg skulle jo bare lige lege lidt og se hvordan det så ud når den var så høj. Ikkke smart
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
04. februar 2005 - 15:13 #9
Cool Det med at slette driverne til grafikkortet virkede. TAK TAK, nu må dem der vil have points lige skrive et lille svar

Tak for hjælpen
Avatar billede klatten Nybegynder
04. februar 2005 - 15:48 #10
glad for at kunne hjælpe