Avatar billede horsdal Nybegynder
04. februar 2005 - 12:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Insert fra tabel til textbox i form

Jeg har lavet en form med 10 textfelter der oprettes i en tabel.

Nu skal jeg så lave en form der kan hente texten ind i en lignende form. Jeg har lavet en liste der med Navn(nøgle) fra row'ene i tabellen.

dette er til mit første felt: (virker ikke)
DoCmd.RunSQL "Insert Into [Form_form1].txtBox1 Select Navn From Tabel Where Navn = " & Me.Liste3.Value

hvad gør jeg forkert??
eller kan jeg gøre det på en anden måde
04. februar 2005 - 12:06 #1
Hvis jeg forstår dig ret, så har du helt galt fat :o)

Prøv at markere din tabel i databaseviduet og derefter vælg menuen Indsæt->autoformular
Avatar billede jensen363 Forsker
04. februar 2005 - 12:07 #2
én tekstbox kan godt modtage information fra flere andre tekstboxe/tabeller ved syntaxen :

[Felt1] & [Felt2] & [Felt3] ....

er det det du vil ?
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2005 - 12:12 #3
Forms!form1.txtBox1 = Dlookup("Navn","tabel", "Navn = '" & Me.List3.Value & "'")

Måske?
Avatar billede horsdal Nybegynder
04. februar 2005 - 12:14 #4
lad mig prøve at uddybe mig

Jeg har en form med en textbox, jeg skal have flyttet text fra en celle i en tabel over i min textbox, så jeg kan rette texten og lagre den i tabelen igen.

hver row i tabellen en et "dokument" for sig.
derfor har jeg en liste der viser hvilken row der skal hentes data fra.
Avatar billede horsdal Nybegynder
04. februar 2005 - 12:15 #5
den virker næsten
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2005 - 12:17 #6
If you make the form usin the form wizard then you can choose a table you want to BIND to the form This allows you to edit/add/delete data from the underlayin table.
Avatar billede horsdal Nybegynder
04. februar 2005 - 12:27 #7
Yeah but I've to be able to select af single row, not just bind up to a table
Avatar billede horsdal Nybegynder
04. februar 2005 - 12:39 #8
Men det virker nu.. Lækker side og tak for de hurtige svar
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2005 - 13:10 #9
selv tak, og god weekend