Avatar billede rastamand Nybegynder
04. februar 2005 - 06:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ASP.Net OleDbConnection m Datagrid

Har problemer med at få vist data i første omgang, sikkert en mindre ting, men jeg ikke helt hjemme i ASP.Net..

Her er den komplette kode til min connection:

--------------------------------------------

OleDbConnection myconnection = null;

protected void Page_Load(Object Src, EventArgs E)
{
  myconnection = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; " +
                                    "Data Source=" + Server.MapPath("Economy.mdb"));
  myconnection.Open();

  if (!IsPostBack)
      BindGrid();
}

public void BindGrid()
{
try
{
  String sqlstring = "Select * from Economy Where ID = 1";
OleDbDataAdapter myadapter = new OleDbDataAdapter(sqlstring, myconnection);
DataSet ds = new DataSet();

myadapter.Fill(ds, "Economy");
MyDataGrid.DataSource = ds.Tables("Economy").DefaultView;
MyDataGrid.DataBind();
}
catch (Exception e)
{
  Response.Write(e.Message);
  Response.End();
}
finally
{
  if (myconnection != null)  myconnection.Close();
}
------------------------------

Jeg får en fejl på linien:

MyDataGrid.DataSource = ds.Tables("Economy").DefaultView;

Nogen der kender problematikken. På forhånd tak. :-)
Avatar billede rastamand Nybegynder
04. februar 2005 - 06:43 #1
debug meddelelse:

'System.Data.DataSet.Tables' angiver 'egenskab', hvor 'metode' var forventet
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2005 - 07:12 #2
Prøv:

MyDataGrid.DataSource = ds.Tables("Economy").DefaultView;

->

MyDataGrid.DataSource = ds.Tables["Economy"].DefaultView;
Avatar billede rastamand Nybegynder
04. februar 2005 - 13:36 #3
tusind tak Arne. utroligt hvad man kan bruge af tid og så var det bare en klamme! Læg et svar!
Avatar billede rastamand Nybegynder
04. februar 2005 - 14:34 #4
hmm.. lige et par ting mere :-)

For det første får jeg vist alle data fra databasen, men ikke med udvalg på ID=1, som i sql sætningen! Desuden er der et autonumber rec_id, hvor der istedet bliver listet ID (ikke samme værdi)

I min html tvinger jeg hvilke kolonner den skal vise, som dette:

--------------------------------
<ASP:DataGrid id="MyDataGrid" runat="server" AutoGenerateColumns="false" DataKeyField="Rec_Id" OnUpdateCommand="MyDataGrid_Update" OnCancelCommand="MyDataGrid_Cancel" OnEditCommand="MyDataGrid_Edit" HeaderStyle-BackColor="#aaaadd" Font-Size="8pt" Font-Name="Verdana" CellSpacing="0" CellPadding="3" ShowFooter="false" BorderColor="black" BackColor="#ccccff" Width="800">
  <Columns>
      <asp:EditCommandColumn EditText="Edit" CancelText="Cancel" UpdateText="Update"            ItemStyle-Wrap="false" />
      <asp:BoundColumn HeaderText="Record Id" SortExpression="Sort_Rec_Id" ReadOnly="True" DataField="Rec_Id" ItemStyle-Wrap="false" />
    <asp:BoundColumn HeaderText="Company" SortExpression="Sort_Company" ReadOnly="True" DataField="Company" ItemStyle-Wrap="false" />
    <asp:TemplateColumn HeaderText="Income Currency" SortExpression="Sort_Currency_Inc">
    <ItemTemplate>
    <asp:Label runat="server" text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Currency_inc") %>' />
    </ItemTemplate>
    <EditItemTemplate>
        <asp:DropDownList runat="server" text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Currency_inc") %>' id="Currency_Inc">
          <asp:ListItem>EUR</asp:ListItem>
          <asp:ListItem>PLN</asp:ListItem>
          <asp:ListItem>USD</asp:ListItem>
          <asp:ListItem>GBP</asp:ListItem>
        </asp:DropDownList>
    </EditItemTemplate>
    </asp:TemplateColumn>
---------------------------------------------
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2005 - 18:59 #5
svar for parenteserne
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2005 - 19:00 #6
Det andet kan jeg ikke gennemskue - kan du forklare hvad du forventede vist
og hvad der bliver vist ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 20:50 #7
??
Avatar billede rastamand Nybegynder
01. marts 2005 - 08:13 #8
værsgo og tak for hjælpen
Avatar billede rastamand Nybegynder
01. marts 2005 - 08:13 #9
værsgo og tak for hjælpen
Avatar billede rastamand Nybegynder
01. marts 2005 - 08:14 #10
så ku den fatte det...