Avatar billede pzw Nybegynder
03. februar 2005 - 21:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Planlægning/bookning's system

Jeg skal lave et program som skal bruges til bookning af kørsler.
Øverst på skærmen, vandret, skal der være datoer (5,6 eller 7 styk)
Under hver dato skal der være op til 20 kørsler pr. dato, under hinanden, med op til 8 tekstlinier pr. kørsel.
Hver kørsel er indrammet og skal kunne have farve afhængig af tilstand (booket, kørt, faktureret m.v.)

Det kan f.eks. laves med ScrollBox under hver dato og så Panels i hver scroll box som så kan skifte farve/størrelse og Labels til tekster, men det bliver vanskeligt at styre alle de komponenter.

Det må også kunne laves rent grafisk med at tegne og skrive det hele på en komponent som kan Scrolle.

Hvordan laver jeg dette ?
Erfaringer og gode ideer søges !!!
/PZ
Avatar billede stone Forsker
04. februar 2005 - 00:30 #1
på hvilken måde vil du gemme data, db eller andet...
Avatar billede pzw Nybegynder
04. februar 2005 - 21:53 #2
Jeg har umiddelbar tænkt mig at gemme data i en eller flere filer af typen File of Record.
/PZ
Avatar billede coladrenge Nybegynder
05. februar 2005 - 04:03 #3
Hej

Nu ved jeg ikke om det er det som du søger men prøv at kigge på scheduler fra DevExpress. Det bruger jeg til et system som er lavet til privathospitaler.
Avatar billede claes65 Nybegynder
12. februar 2005 - 13:08 #4
Hej

Jeg ville lave en tabel af med hver af de komponenter jeg skal bruge, og selv danne dem i FormCreate, og give dem den farve, placering m.v. som de skal have. F.eks.

Panels: array[1..10,1:6] of TPanel;

Panels[i,j] := TPanel.Create(Self);
Panels[i,j].Left :=
Panels[i,j].Top :=
Panels[i,j].Color :=
osv.
Avatar billede claes65 Nybegynder
12. februar 2005 - 13:09 #5
Glemte lige: På den måde er det også 100 gange nemmere at referere til én bestemt komponent.
Avatar billede claes65 Nybegynder
12. februar 2005 - 13:23 #6
Glemte lige en ting til...! Det er vigtigt at assigne Parent for hver komponent.
Avatar billede pzw Nybegynder
24. marts 2005 - 23:06 #7
Hej

Jeg har valgt at lave ScrollBox med Panels og tegne det grafisk på Panels canvas.
Det virker fint.
/pz